Κοινό μέτωπο Αγοραστού – Μπακογιάννη για το θέμα των διοδίων

Κοινό μέτωπο Αγοραστού – Μπακογιάννη για το θέμα των διοδίων

Κοινό μέτωπο Αγοραστού – Μπακογιάννη  για το θέμα των διοδίων

Διαπιστώνοντας απόλυτη ταύτιση στις θέσεις τους σε ότι αφορά το θέμα των διοδίων, το οποίο όπως ειπώθηκε, αποτελεί τη «σύγχρονη μάστιγα της ελληνικής κοινωνίας», ο πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας και περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός και ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Κώστας Μπακογιάννης συμφώνησαν στη λήψη κοινών πρωτοβουλιών για το θέμα.
Αποδεχόμενος σχετική πρόσκληση του κ. Μπακογιάννη στη Λαμία, ο κ. Αγοραστός συναντήθηκε μαζί του το απόγευμα της Τρίτης και έθεσαν από κοινού ένα ευρύ πλαίσιο συνεργασίας για μία ακόμη σειρά ζητημάτων στους τομείς των υποδομών, της υγείας και του τουρισμού.
Με τη Θεσσαλία και τη Στερεά να είναι από τις πλέον επιβαρημένες περιοχές στο θέμα των διοδίων, οι δύο περιφερειάρχες ανακοίνωσαν πως θα ζητήσουν άμεσα συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό επιδιώκοντας λύση, ενώ ο κ. Αγοραστός προειδοποίησε πως «θα μας βρουν στο δρόμο, μαζί με τους ανθρώπους διεκδικώντας το αυτονόητο».
Ο Κ. ΑΓΟΡΑΣΤΟΣ
Αναλυτικά η δήλωση του κ. Αγοραστού για το θέμα των διοδίων: «Θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Μπακογιάννη για την συνεργασία. Είναι ένας άνθρωπος που πιστεύει στην αυτοδιοίκηση, λειτουργεί με πάθος, μεγάλη αγάπη και αποτελεσματικότητα κι αυτό είναι το ζητούμενο σήμερα. Μαζί έχουμε αναπτύξει μία μεγάλη συνεργασία, λύνοντας πολλά προβλήματα.
Μας απασχολεί εδώ και πάρα πολύ καιρό το θέμα των διοδίων γιατί πιστεύουμε ότι είναι η σύγχρονη μάστιγα της ελληνικής κοινωνίας. Τα διόδια έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα, γιατί πλέον δεν καθίσταται ασφαλής η μετακίνηση των ανθρώπινων κοινοτήτων. Παράλληλα, το κόστος είναι πολύ υψηλό και για τη διακίνηση των εμπορευμάτων.
Υπάρχει πρόβλημα με τους ανθρώπους που μετακινούνται από τη μία περιοχή στην άλλη, ασκώντας αλλού το δικαίωμα στη ζωή και αλλού το δικαίωμα στην εργασία.
Είμαστε δύο περιφέρειες οι οποίες έχουν τα περισσότερα διόδια στο μικρότερο χιλιομετρικό διάστημα.
Ξέρουμε ότι είναι δύσκολη αντιμετώπιση του προβλήματος, ιδιαίτερα μετά από τη νέα σύμβαση που συνάφθηκε το 2013. Αυτή η ιστορία οφείλεται στο ότι σταμάτησαν το 2009 να εκτελούνται τα έργα, ώστε σήμερα να έχουν τελειώσει, το κράτος να εισέπραττε και να είχε το δικαίωμα της μείωσης ή και της κατάργησης.
Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να πετύχουμε ακόμη και το ανέφικτο και είμαστε εδώ για να συζητούμε προς όφελος των συνανθρώπων μας.
Οι προθέσεις της νέας κυβέρνησης για κατάργηση των διοδίων προσωπικά με βρίσκουν σύμφωνο σε πολλά και θέλουμε να δούμε πώς θα αδράξουμε την ευκαιρία και να λύσουμε το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Να ξέρουν ότι θα μας βρουν στο δρόμο, μαζί με τους ανθρώπους διεκδικώντας το αυτονόητο.
Για εμάς καλό είναι να καταργηθούν. Αυτό μπορεί να ακούγεται κάπως περίεργο, αλλά αφού ακούγονταν ως εφικτό πριν από τις εκλογές, γιατί να είναι ανέφικτο μετά από αυτές;
Θα ζητήσουμε συνάντηση με τον υπουργό για να συζητήσουμε και άλλα μεγάλα ζητήματα όπως οι οδικοί άξονες. Για παράδειγμα, ο Ε-65 ο οποίος εξελίσσεται σε τυφλός δρόμος. Ούτε προς την Εγνατία βγαίνει, ούτε και προς τη Λαμία».
Ο Κ. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ
Από την πλευρά του ο κ. Κώστας Μπακογιάννης ανέφερε τα εξής: «να ευχαριστήσω κι εγώ με τη σειρά μου τον αγαπητό μου φίλο και πρόεδρο της Ένωσης Περιφερειών κ. Κώστα Αγοραστό, που τόσο άμεσα ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή μας και μας επισκέφθηκε σήμερα στη Λαμία για να συζητήσουμε φλέγοντα ζητήματα που αφορούν την διαπεριφερειακή μας συνεργασία.
Ο Κώστας Αγοραστός είναι ένας πολύ έμπειρος περιφερειάρχης από τον οποίο εμείς οι νεότεροι μαθαίνουμε.
Έχουμε μιλήσει πολλές φορές για τα διόδια και νομίζω ότι πλέον εκφράζω ένα κοινό τόπο, ο οποίος είναι ο εξής: ότι δεν είναι δυνατόν όταν το εισόδημα της ελληνικής οικογένειας έχει μειωθεί τόσο δραματικά, όταν όλοι έχουμε βιώσει τέτοιες περικοπές, τα διόδια να αυξάνονται δραματικά. Αυτό είναι οξύμωρο και παγκόσμια πρωτοτυπία, όπως παγκόσμια πρωτοτυπία είναι να έχεις εννέα σταθμούς διοδίων σε 140 χιλιόμετρα εδώ στη Φθιώτιδα. Παγκόσμια πρωτοτυπία είναι μία ολόκληρη περιφέρεια να είναι όμηρος των διοδίων.
Εμείς ερχόμαστε και λέμε το εξής: ότι στην αυτοδιοίκηση ενώνουμε δυνάμεις για να πείσουμε επιτέλους το κεντρικό κράτος ότι θα πρέπει να αναθεωρήσει ριζικά τη γνώμη του και την άποψή του. Ενώνουμε δυνάμεις για να πετύχουμε το αυτονόητο και για να υπηρετήσουμε τον κόσμο.
Αυτό σκοπεύουμε να το κάνουμε με δυναμισμό, αυτοπεποίθηση, σιγουριά, αλλά πάνω απ» όλα με ασφάλεια. Γιατί έχουμε μία ασφάλεια στις θέσεις μας που πηγάζει από την κοινή λογική.
Η ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΑΤΖΕΝΤΑ
Στο θέμα των υποδομών, ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κινήθηκε στο ίδιο πλαίσιο με την τοποθέτηση του Θεσσαλού ομολόγου του για τον Ε-65, σημειώνοντας πως «μέχρι τώρα έχουμε λάβει μόνον διαβεβαιώσεις» και εκφράζοντας την ελπίδα «να υπάρξει κοινή λύση».
Ο κ. Μπακογιάννης εστίασε επίσης στην ανάγκη ευρύτερης συνεργασίας στον τομέα του τουρισμού, υπενθυμίζοντας πως το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου εξυπηρετεί και την Στερεά Ελλάδα. Για το ίδιο θέμα ο κ. Αγοραστός αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία που έχει αναλάβει για τη συνάντηση όλων των εμπλεκομένων, με στόχο τη δημιουργία ενός ευέλικτου φορέα για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.
Τέλος, στον νευραλγικό κλάδο της δημόσιας υγείας, ο οποίος για Θεσσαλία και Στερεά τελεί υπό κοινή διαχείριση μέσω της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας, ο κ. Αγοραστός στάθηκε στην ανάγκη διακριτών αρμοδιοτήτων μεταξύ ΔΥΠΕ και Υπουργείου, αλλά και άμεσης χρηματοδότησης των Κέντρων Υγείας από την 5η ΔΥΠΕ καθώς και στελέχωση των Κέντρων Υγείας και των Νοσοκομείων.

SHARE