H κατάσταση της εκπαίδευσης στην Καρδίτσα, προβλήματα και συντονισμός δράσης

H κατάσταση της εκπαίδευσης στην Καρδίτσα, προβλήματα και συντονισμός δράσης

H κατάσταση της εκπαίδευσης στην Καρδίτσα, προβλήματα και συντονισμός δράσης

Τα Διοικητικά Συμβούλια της ΕΛΜΕ , Ομοσπονδίας Γονέων  και Κηδεμόνων  και Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας  καθώς και Δ.Σ Συλλόγων Γονέων Σχολείων διοργάνωσαν σύσκεψη την Πέμπτη 1 Απριλίου με θέμα την κατάσταση της εκπαίδευσης στην Καρδίτσα, προβλήματα και συντονισμός δράσης.

Μέσα από την συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων αναδείχτηκαν τα παρακάτω προβλήματα:

  • Το χαμηλό ποσοστό του ΑΕΠ που δαπανάται για την Παιδεία, από τα χαμηλότερα της Ευρώπης, που έχει φθάσει για το 2015 στο 2,47%. Πάγιο αίτημα είναι να φθάσει στο 5%
  • Οι μνημονιακοί νόμοι (για το πειθαρχικό, το Νέο Λύκειο και την τράπεζα θεμάτων, την τιμωρητική αξιολόγηση και άλλοι) που δυναμίτισαν το κλίμα στην Εκπαίδευση και αύξησαν την σχολική διαρροή και την παραπαιδεία.
  •  Τα κενά στα σχολεία, που προήλθαν κι από την εξώθηση εκπαιδευτικών στην σύνταξη αλλά και από τις διαθεσιμότητες και απολύσεις κυρίως στα ΕΠΑΛ. Τα κενά καλύφθηκαν με πολλούς αναπληρωτές οι οποίοι είναι σε εργασιακή ανασφάλεια. Πρέπει να καλυφθούν με μαζικούς διορισμούς.
  • Ο μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τμήμα και ιδιαίτερα όταν υπάρχουν παιδιά με ειδικές ανάγκες
  • Η ενισχυτική διδασκαλία που δεν ξεκίνησε ενώ πλησιάζουμε στο τέλος του διδακτικού έτους
  •  Ο τεράστιος όγκος της ύλης που πρέπει να μειωθεί.
  • Η οικονομική κρίση που οδήγησε μεγάλο τμήμα του πληθυσμού σε φτώχεια και πείνα, ανάμεσα  στο οποίο βρίσκονται γονείς και εκπαιδευτικοί. Ιδιαίτερα υπάρχει πρόβλημα με μαθητές και πρέπει να ληφθεί  η αναγκαία μέριμνα από το κράτος για τη σίτισή τους.
  • Η έλλειψη νέων απαραίτητων κτηριακών υποδομών. Υπάρχουν ακατάλληλα κτήρια ιδιαίτερα προσχολικής  και ειδικής αγωγής.
  • Η ανάγκη για προώθηση της δημοκρατίας στο σχολείο, η ενίσχυση του Συλλόγου Διδασκόντων και η αλλαγή του αυταρχικού πλαισίου. Η αλλαγή του βασικού νόμου για την εκπαίδευση (Ν.1566 που κρατά εδώ και 35 χρόνια).
  • Τα ειδικά σχολεία πρέπει να εκσυγχρονιστούν και να εξεταστεί η μεταφορά των ΕΕΕΕΚ και ΤΕΕ ειδικής αγωγής στην Καρδίτσα. Να δημιουργηθεί Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης ΑμεΑ. Ίδρυση ΤΕΕ ειδικής αγωγής Β΄βαθμίδας, για την συνέχιση των σπουδών των μαθητών με ειδικές ανάγκες και ΕΠΑΛ ειδικής αγωγής. Στελέχωση του ΚΕΔΔΥ με επαρκές και μόνιμο προσωπικό (λείπει παντελώς εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εδώ και δύο χρόνια). Η παράλληλη στήριξη αυτοκαταργείται αφού μοιράζεται σε δύο και τρεις μαθητές.
  • Η ενίσχυση των σχολείων με ειδικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι) αλλά και με υποδομές (βιβλιοθήκες κτλ)
  • Η έλλειψη θέρμανσης ή η ελλιπής θέρμανση σε κάποια σχολεία. Οι προτεραιότητες πρέπει να είναι τα σχολεία. Ιδιαίτερα, αυτά που έχουν παλιούς λέβητες και καυστήρες πρέπει να συνδεθούν κατά προτεραιότητα με φυσικό αέριο. Είναι απαράδεκτο να κρυώνουν οι μαθητές γιατί κάποιος Δήμος (Παλαμά;) δεν εξοφλεί τους προμηθευτές του.
  • Η έλλειψη επαρκούς φύλαξης των σχολείων (π.χ. συγκρότημα 2ου -5ου Γυμνασίου,2ου Λυκείου)
  • Η μικρή συμμετοχή γονέων στους Συλλόγους και η συνεργασία ανάμεσα σε γονείς και εκπαιδευτικούς καθώς και με Διευθυντές Σχολείων.
  • Η αδυναμία ελέγχου των μαθητών στον προαύλιο χώρο (ιδίως στην Δευτεροβάθμια) και οι αγορές μη ελεγχόμενων τροφίμων από καταστήματα εκτός σχολείου.

Τέλος αποφασίστηκε η περαιτέρω επεξεργασία των προβλημάτων και η συνεργασία μεταξύ των παρευρισκόμενων φορέων, για ιεράρχηση και πιο συστηματική προώθηση και διεκδίκηση της λύσης τους.

SHARE