Επαναδιαπραγμάτευση με έξι στόχους για τα μεγάλα οδικά έργα

Επαναδιαπραγμάτευση με έξι στόχους για τα μεγάλα οδικά έργα

Επαναδιαπραγμάτευση με έξι στόχους για τα μεγάλα οδικά έργα

Έξι στόχους θέτει η κυβέρνηση στην επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης των πέντε υπό κατασκευή μεγάλων οδικών αξόνων συν την Αττική Οδό και την γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, που έκανε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζης, το υπουργείο ετοιμάζεται, ώστε σε περίπου έναν μήνα να καλέσει τους παραχωρησιούχους σε διαπραγμάτευση. Η διαπραγμάτευση σύμφωνα με τον Χρ. Σπίρτζη θα γίνει με στόχους:

1. Τη δημιουργία του πρώτου πανελλαδικού, υβριδικού, αναλογικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.

2. Τη μείωση των διοδίων.

3.Τη χρήση των δεικτών για την πορεία οικονομίας στη μεθοδολογία ορισμού της τιμής των διοδίων. 4.Τη θέσπιση ατέλειας για συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες, όπως τα ΑμεΑ.

5.Τη μείωση των σταθμών διοδίων που μπορεί να υπάρχουν στα όρια ενός δήμου.

6. Τη θέσπιση αριθμού δωρεάν ή χαμηλού τιμήματος διελεύσεων για μόνιμους κατοίκους.

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «έχουμε χώρα σε αποκλεισμό», κατέκρινε το γεγονός ότι με την αναθεώρηση των συμβάσεων η τιμή των διοδίων ρυθμίζεται μόνο από τους παραχωρησιούχους και είπε ότι πρέπει «να τερματιστεί ο φαύλος κύκλος» της αύξησης των διοδίων που συνεπάγεται μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου. Ο ίδιος είπε ότι δεν θα τεθεί σε κίνδυνο η εξέλιξη και ολοκλήρωση των έργων για να μην επιβαρυνθεί το δημόσιο, σημειώνοντας ότι η χώρα είναι δεσμευμένη με τις συμβάσεις παραχώρησης και υπάρχει ο κίνδυνος καταβολής τεράστιων ποσών σε ρήτρες και αποζημιώσεις. Πρόσθεσε την εκτίμηση του ότι η διαπραγμάτευση θα έχει αποτελέσματα, διότι η βιωσιμότητα των έργων οδηγείται σε αδιέξοδο.

ΠΗΓΗportal.tee.gr
SHARE