Τι να προσέξω για να μην πάρω βάρος στις διακοπές;

Τι να προσέξω για να μην πάρω βάρος στις διακοπές;

Τι να προσέξω για να μην πάρω βάρος στις διακοπές;

Μην ξεχνάτε το πρωινό      

Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα καλό πρωινό το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει άπαχα γαλακτοκομικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα εποχής, ή ακόμη ένα κομμάτι κέικ, ή ένα τοστ ή ένα αυγό βραστό + 1 φέτα ψωμί. Προτιμήστε το μέλι της περιοχής που θα βρεθείτε ή κάποια σπιτική μαρμελάδα. Το πρωινό κρίνετε απαραίτητο γιατί θα σας «κρατήσει» μέχρι το επόμενο γεύμα και θα αποφεύγετε τα τσιμπολογήματα όπως τυρόπιτες, κρουασάν βουτύρου κτλ.

Προτιμήστε φρούτα και όχι χυμούς Τα φρούτα γεμίζουν το στομάχι γιατί είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, σε αντίθεση με τους χυμούς που αποτελούν συμπυκνωμένη μορφή ενέργειας. Άλλωστε οι φυτικές ίνες, βοηθούν να λυθεί το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας που παρατηρείται συχνά λόγω αλλαγής μέρους.  Αποφύγετε, επίσης,  τα αναψυκτικά, διότι δίνουν αρκετές «κενές» θερμίδες, περίπου 160 θερμίδες (ένα κουτάκι έχει περίπου 8 κουταλιές του γλυκού ζάχαρη!!) ενώ παράλληλα η πρόσληψη ζάχαρης σίγουρα δεν σας ξεδιψάει όσο θα θέλατε.

Διατροφή - Φρούτα

Τσιμπολογήστε έξυπνα            

Aν οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας θέλετε να φάτε κάτι, αυτό μπορεί να είναι καρότο ή αγγούρι με λεμόνι ή 1-2 φρούτα ή 1 γιαούρτι χαμηλών λιπαρών που σίγουρα θα σας δροσίσουν και θα απομακρυνθούν το αίσθημα της πείνας.

Αποφύγετε τα πολλά παγωτά  

Το παγωτό είναι ίσως το τρόφιμο που χαρακτηρίζει την καλοκαιρινή περίοδο. Είναι όμως μία τροφή με πολλές θερμίδες –κυρίως από λίπος- αλλά και ιδιαίτερα ευπαθής στις καλοκαιρινές κλιματολογικές συνθήκες. Έτσι ένα παγωτό μπορεί να μας «φορτώσει» με αρκετές θερμίδες, που κυμαίνονται-ανάλογα με τον τύπο του παγωτού- από 90-350 θερμίδες ανά μπάλα. Λιγότερες βέβαια βρίσκουμε στα παγωτά τύπου «γρανίτα» και περισσότερες σε παγωτά τύπου «παρφέ»..

Προτιμήστε τα παγωτά χαμηλών λιπαρών ή γρανίτα ή φτιάξτε ζελέ με γιαούρτι. Μπορείτε επίσης να τρώτε ξέρα φρούτα όπως βερίκοκα, δαμάσκηνα ή γλυκό του κουταλιού τα οποία περιέχουν μόνο υδατάνθρακες και καθόλου λίπος.

Μην ξεχνάτε το νερό    

Πίνετε άφθονα υγρά, 1-2 λίτρα ημερησίως. Μην περιμένετε να διψάσετε για να πιείτε νερό. Το πιθανότερο είναι ότι τότε ο οργανισμός σας έχει ήδη υποστεί ήπια αφυδάτωση, αφού η δίψα δυστυχώς, -ανάλογα με την έντασή της- είναι ένδειξη αφυδάτωσης. Ας μην ξεχνάτε, ότι τα φρούτα του καλοκαιριού είναι πολύ πλούσια σε νερό και έτσι μας δίνουν μία καλή λύση στην αποφυγή της αφυδάτωσης, δίνοντας μας γλυκιά απόλαυση, πολλές βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Πίνετε λοιπόν άφθονο νερό καθημερινά για να ενυδατώσετε τον οργανισμό σας, να αποφύγετε την κόπωση και την αδυναμία, αλλά και για να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης ουρολοίμωξης, ιδιαίτερα συχνή τους καλοκαιρινούς μήνες.

Αλκοόλ το καλοκαίρι

Το αλκοόλ και κυρίως η μπύρα είναι μια κλασσική συνήθεια δίπλα στη θάλασσα ή στην βραδινή έξοδο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι ένα ποτήρι μπύρα, αν και έχει μόνο 5% αλκοόλ, περιέχει αρκετούς υδατάνθρακες (κριθάρι) οι οποίοι ανεβάζουν τη θερμιδική περιεκτικότητα της (ένα ποτήρι δίνει περίπου 150 θερμίδες, αλλά ποιος μένει μόνο στο ένα!!). Μεγάλη προσοχή θέλουν ακόμα τα σχετικά καινούργια ποτά σε ατομικά μπουκάλια, που συνδυάζουν ποτά τύπου βότκας ή τζιν με αρκετή ζάχαρη. Ένα ποτήρι παγωμένο κρασί είναι σίγουρα πιο ενδεδειγμένη επιλογή.

 Προτιμήστε ποιότητα και όχι ποσότητα

Μπορείτε να απολαύσετε τις παραδοσιακές νοστιμιές του μέρους που θα επισκεφθείτε ή να επιτρέψετε στον εαυτό σας μία ατασθαλία, εφόσον έχετε προνοήσει το προηγούμενο γεύμα σας να είναι ελαφρύ.

ΠΡΟΤΙΜΗΣΤΕ   ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΕ
Χταπόδι βραστό ή ψητό αντί για Χταπόδι κοκκινιστό
Καλαμάρι ψητό αντί για Καλαμάρι τηγανιτό
Μπιφτέκι αντί για Κεφτεδάκια
Φέτα αντί για Σαγανάκι τυρί
Πατάτα ψητή με γιαούρτι αντί για Πατάτες τηγανίτες
Ντομάτα λιαστή αντί για Ντοματοκεφτέδες
Τζατζίκι αντί για Ρώσικη σαλάτα
Γαρίδες ψητές αντί για Γαρίδες σαγανάκι
Φιλετάκια κοτόπουλο αντί για Μπεκρή μεζέ

 

Ακολουθώντας, τις παραπάνω καλοκαιρινές διατροφικές συμβουλές, το καλοκαίρι θα σας βρει ανανεωμένους ψυχικά, σωματικά και με περισσότερο χρώμα!

ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ!!!

SHARE
Η Αθηνά Παπαθανασίου είναι ∆ιαιτολόγος – ∆ιατροφολόγος µε ειδίκευση στην Κλινική ∆ιατροφή. Αποφοίτησε το 2006 από το Τµήµα Επιστήµης ∆ιαιτολογίας – ∆ιατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Στα πλαίσια της πρακτικής της άσκησης συνεργάστηκε µε τα διαιτολογικά τµήµατα 5 νοσοκοµείων της Αττικής: Τζάνειο, Σισµανόγλειο, Ερυθρός Σταυρός, Παίδων “Αγλαΐα Κυριακού”, Λαϊκό. Έχει συµµετάσχει σε πληθώρα επιστηµονικών συνεδρίων υγείας, διατροφής, άσκησης, ψυχολογίας κ.α. ενώ και η ίδια έχει διατελέσει οµιλήτρια σε ηµερίδες σε σχολεία, σε συλλόγους και πολυµαθησιακούς χώρους. Επιπλέον έχει γράψει άρθρα σε θεσσαλικές εφημερίδες. Διατελεί µέλος του Πανελληνίου Συλλόγου ∆ιαιτολόγων ∆ιατροφολόγων και του Ελληνικού Ιδρύµατος Γαστρεντερολογίας και Διατροφής (ΕΛ.Ι.ΓΑΣΤ.). Από το 2006 μέχρι σήμερα διατηρεί δικό της διαιτολογικό γραφείο στην Καρδίτσα.