4 καλοκαιρινές απειλές για την υγεία μας

4 καλοκαιρινές απειλές για την υγεία μας

4 καλοκαιρινές απειλές για την υγεία μας

Καλοκαίρι σημαίνει ήλιος, θάλασσα και ξενοιασιά. Όμως δυστυχώς, το καλοκαιράκι κρύβει και κινδύνους για την υγεία μας…

Μπορεί να μετράτε αντίστροφα μέχρι την πολυπόθητη ημέρα της καλοκαιρινής σας άδειας, όμως, θα πρέπει να έχετε υπόψη σας πως το καλοκαίρι πέρα από χαρές και ξεκούραση, εγκυμονεί και κινδύνους για την υγεία μας, πράγμα που σημαίνει πως θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Δείτε, τι ακριβώς εννοούμε.

Προσοχή αν λαμβάνετε φάρμακα

Η φαρμακευτική αγωγή που ενδεχομένως ακολουθείτε, θα πρέπει να συνεχιστεί και το καλοκαίρι αλλά με μεγάλη προσοχή.  Κάποια φάρμακα ενδέχεται να προκαλέσουν φωτοευαισθησία (αλλεργική αντίδραση στον ήλιο) άρα καλό είναι να ξαναδιαβάσετε τις οδηγίες χρήσης πριν φύγετε για διακοπές. Επίσης, κάποια φάρμακα ίσως αλλοιώνονται από τη ζέστη και γι αυτό θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί στην αποθήκευσή τους.

Τα SOS της διατροφής

Ήλιος, θάλασσα και παραθαλάσσια ταβερνάκια σας περιμένουν, όμως η ζέστη καραδοκεί και μπορεί να έχει αλλοιώσει τα τρόφιμα που θα καταναλώσετε. Αν θέλετε να πάρετε μαζί σας κάποιο σνακ στην παραλία, προτιμήστε κρακεράκια που δεν αλλοιώνονται και όχι κάποιο τοστ με τυρί και ζαμπόν που θα λιώσουν στον ήλιο. Το ίδιο προσεκτικοί να είστε και στις ταβέρνες. Ζητήστε το κρέας σας να είναι καλοψημένο και μη διστάσετε να γυρίσετε πίσω κάποιο πιάτο (π.χ. σαλάτα) που σας φαίνεται αλλοιωμένο από τη ζέστη.

Η καρδιά σας και η ζέστη

Η καρδιά καταπονείται από τις αυξημένες θερμοκρασίες. Ανεξάρτητα με το αν έχετε πρόβλημα με την καρδιά σας ή όχι, θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν η θερμοκρασία χτυπά κόκκινο. Αποφύγετε το κολύμπι τις μεσημεριανές ώρες που ο ήλιος καίει, όπως επίσης και το περπάτημα το μεσημέρι. Προτιμήστε το πρωί ή το απογευματάκι και για το μπάνιο αλλά και για τις βόλτες σας για να είστε ασφαλείς.

Το κολύμπι θέλει προσοχή

Μας το έλεγε η μαμά μας στα παιδικά μας χρόνια αλλά τώρα καταλαβαίνουμε πως είχε απόλυτο δίκιο. Ο λόγος για το κολύμπι με γεμάτο στομάχι που εγκυμονεί πολλούς κινδύνους. Δώστε στον εαυτό σας τουλάχιστον 2 ώρες να χωνέψει την τροφή πριν κάνετε τις πρώτες βουτιές. Όσο για το κολύμπι; Μην απομακρύνεστε ποτέ από την ακτή όσο καλά και αν γνωρίζετε κάποια θάλασσα και μην κάνετε μακροβούτια αν δεν έχετε δει καλά το περιεχόμενο του βυθού γιατί μπορεί να τραυματιστείτε.