Πως ετοιμάζω ένα σωστό κολατσιό για το παιδί μου

Πως ετοιμάζω ένα σωστό κολατσιό για το παιδί μου

Πως ετοιμάζω ένα σωστό κολατσιό για το παιδί μου

Πρέπει να φροντίζουμε ώστε το παιδί πριν φύγει από το σπίτι για το σχολείο να παίρνει πρωινό. Έτσι θα μπορεί να ανταπεξέλθει καλύτερα στις δραστηριότητες της ημέρας. Μάλιστα έρευνες έχουν δείξει ότι παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν καλύτερη απόδοση στο σχολείο σε σχέση με παιδιά που δεν τρώνε το πρωί. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας διαμορφώνεται και η συμπεριφορά απέναντι στο φαγητό. Ένα παιδί που έχει μάθει τις αρχές του μέτρου, της ισορροπίας και της ποικιλίας, έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να αναπτύξει μία υγιή στάση απέναντι στο φαγητό και να τη διατηρήσει εφόρου ζωής.

Πέρα όμως από το πρωινό γεύμα, το παιδί θα πρέπει να τρώει και στο σχολείο. Η κατανάλωση ενδιάμεσου γεύματος είναι πολύ σημαντική γιατί μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Θα ήταν προτιμότερο, να ετοιμάζαμε οι ίδιοι το κολατσιό του παιδιού μας για να είμαστε σίγουροι για την ποιότητα αλλά και την ασφάλειά του. Η γενική σύσταση για ένα σωστό κολατσιό είναι να περιέχει μεγάλο ποσοστό σύνθετων υδατανθράκων, να είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη και να μην περιέχει πολλά λιπαρά. Επιπλέον, θα πρέπει να περιέχει βιταμίνες, μέταλλα αλλά και φυτικές ίνες.

Μία πολύ εύκολη και πρακτική λύση, που αποτελεί ωστόσο ένα ιδανικό κολατσιό, είναι το τοστ με γαλοπούλα και τυρί. Εάν προσθέσουμε και λίγη ντομάτα ή αγγούρι, αυξάνεται ακόμη περισσότερο η θρεπτική του αξία. Επίσης, εάν επιλέξουμε ψωμί ολικής άλεσης, το τοστ αποτελεί ταυτόχρονα και μία πολύ καλή επιλογή φυτικών ινών, που είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του εντέρου.

Εναλλακτικά, θα μπορούσαμε να δώσουμε στο παιδί ένα σουσαμένιο κουλούρι. Καλή ιδέα είναι να το γεμίσουμε με τυρί (για παράδειγμα κασέρι) και να το ψήσουμε. Το λιωμένο τυρί αρέσει πολύ στα παιδιά, έτσι μπορούν να το φάνε με ευχαρίστηση, ενώ ταυτόχρονα καλύπτουν και μέρος των ημερήσιων αναγκών τους σε ασβέστιο, που είναι βασικό συστατικό για την σωστή ανάπτυξη του σκελετού. Από την άλλη, το σουσάμι είναι πολύ καλή πηγή μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, τα οποία είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Κουλούρι

Μία άλλη λύση, που θα μας απαλλάξει και από τη διαδικασία προετοιμασίας κολατσιού και για 2-3 μέρες (εάν αυτό βέβαια αποτελεί πρόβλημα), είναι οι σπιτικές πίτες. Ένα μικρό κομμάτι σπιτικής τυρόπιτας ή σπανακόπιτας, μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ θρεπτικό ενδιάμεσο γεύμα, το οποίο είναι πλήρες σε θρεπτικά συστατικά (ιδιαίτερα οι χορτόπιτες). Θα ήταν προτιμότερο, να χρησιμοποιήσουμε ελαιόλαδο αντί για κάποιο άλλο έλαιο ή λίπος όπως το βούτυρο, αφού το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα. Βέβαια, και το ελαιόλαδο πρέπει να προστίθεται με μέτρο.

Επίσης, πολύ σημαντική θέση στο κολατσιό κατέχουν τα φρούτα, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Καλό θα ήταν να δίνουμε στο παιδί μας ένα-δύο φρούτα να παίρνει μαζί του στο σχολείο. Εναλλακτικά, προτιμούμε να δίνουμε ένα χυμό, ο οποίος δεν περιέχει πρόσθετη ζάχαρη.

διατροφή

SHARE
Η Αθηνά Παπαθανασίου είναι ∆ιαιτολόγος – ∆ιατροφολόγος µε ειδίκευση στην Κλινική ∆ιατροφή. Αποφοίτησε το 2006 από το Τµήµα Επιστήµης ∆ιαιτολογίας – ∆ιατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Στα πλαίσια της πρακτικής της άσκησης συνεργάστηκε µε τα διαιτολογικά τµήµατα 5 νοσοκοµείων της Αττικής: Τζάνειο, Σισµανόγλειο, Ερυθρός Σταυρός, Παίδων “Αγλαΐα Κυριακού”, Λαϊκό. Έχει συµµετάσχει σε πληθώρα επιστηµονικών συνεδρίων υγείας, διατροφής, άσκησης, ψυχολογίας κ.α. ενώ και η ίδια έχει διατελέσει οµιλήτρια σε ηµερίδες σε σχολεία, σε συλλόγους και πολυµαθησιακούς χώρους. Επιπλέον έχει γράψει άρθρα σε θεσσαλικές εφημερίδες. Διατελεί µέλος του Πανελληνίου Συλλόγου ∆ιαιτολόγων ∆ιατροφολόγων και του Ελληνικού Ιδρύµατος Γαστρεντερολογίας και Διατροφής (ΕΛ.Ι.ΓΑΣΤ.). Από το 2006 μέχρι σήμερα διατηρεί δικό της διαιτολογικό γραφείο στην Καρδίτσα.