Ο ΕΟΣΚ στο μονοπάτι των σιδηροδρομικών

Ο ΕΟΣΚ στο μονοπάτι των σιδηροδρομικών

Ο ΕΟΣΚ στο μονοπάτι των σιδηροδρομικών

Ακόμα μια πετυχημένη εξόρμηση πραγματοποίησε ο Ελληνικός  Ορειβατικός Σύλλογος Καρδίτσας (ΕΟΣΚ) την Κυριακή 1 Νοέμβρη, στους πρόποδες της Οίτης, πάνω από το φαράγγι του Ασωπού, όπου βρίσκεται ένα πολύ όμορφο μονοπάτι  το  ‘’μονοπάτι των σιδηροδρομικών’’ Την εποχή που κατασκευάστηκε η σιδηροδρομική γραμμή Κ.Τιθορέας – Λιανοκλαδίου, στα τέλη του 19ου αιώνα, και συγκεκριμένα το τμήμα μεταξύ των σταθμών Ασωπού και Τραχίνας, η μεταφορά των υλικών και των εργατών γίνονταν με τα ζώα και χρειάστηκε να κατασκευαστεί ειδικό μονοπάτι, παράλληλο με τη σιδηροδρομική γραμμή. Το όνομά του διατηρείται έως και σήμερα ως “Μονοπάτι των Σιδηροδρομικών”.

εοσκ (7)

Παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες και τις προβλέψεις 20 μέλη και φίλοι του ΕΟΣΚ συναντήθηκαν το πρωί της Κυριακής, με προορισμό τη γειτονική Λαμία, όπου συναντηθήκαμε με τον φίλο μας τον Θάνο από τον ΕΟΣ Λαμίας, που θα ήταν ο οδηγός μας. Το ξεκίνημα της διαδρομής γίνεται λίγο έξω από το χωριό Ηράκλεια (αρχαία Τραχίνα) Φθιώτιδας. Αφήνουμε τα αυτοκίνητα μας έξω από την εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής, δίπλα στη γέφυρα του Ασωπού. Αφού θαυμάσουμε την παλιά και μισοκατεστραμένη πλέον γέφυρα  ξεκινάμε την πεζοπορία στην αρχή σε δρόμο και μετά σε μονοπάτι ενώ δίπλα μας παρατηρούμε τα λαξεμένα στο βράχο  κτίσματα της αρχαίας Τραχίνος.

εοσκ (5)

Το μονοπάτι είναι σχετικά εύκολο, εκτός από κάποια σημεία, που χρειάζονται λίγη προσοχή. Στη διαδρομή έχει κανείς την ευκαιρία να απολαύσει το απότομο φαράγγι, τα απόκρημνα βράχια αλλά και την πλούσια χλωρίδα από πουρνάρια, φιλίκια, σχίνα, κουμαριές, κουτσουπιές, αγριοσυκιές, που αυτήν την εποχή  έχουν όλες τις υπέροχες αποχρώσεις των φθινοπωρινών  φύλλων.

Βλέπουμε από κοντά πώς κατασκευάστηκε στις αρχές του 20ου αιώνα, η σιδηροδρομική γραμμή στο Φαράγγι του Ασωπού με πέτρινες γέφυρες και σήραγγες (υπάρχουν ακόμα τα ίχνη από τα φουρνέλα). Το μονοπάτι, ανεξάρτητα από τη σιδηροδρομική γραμμή, είναι από μόνο του ένα σημαντικό τεχνικό έργο, ένα μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς, και όπως είπε και ο πρόεδρος  μας «Αν ζούσαμε σε μια ‘’κανονική’’ χώρα, το μονοπάτι αυτό θα ήταν παγκόσμιος τουριστικός προορισμός!» .

εοσκ (3)

Αξίζει να κάνει κανείς αυτή τη διαδρομή για να απολαύσει το τοπίο, την αγριάδα της φύσης, τις σπηλιές και το φαράγγι του Ασωπού και να θαυμάσει τις γέφυρες και τα πέτρινα αρχιτεκτονικά της γραμμής στα στόμια των γαλαριών και των μικρών ρεμάτων. Η σύγκριση με το σήμερα προκαλεί μελαγχολία και απογοήτευση. Τα τσιμεντένια κατασκευάσματα των νεοελλήνων δεν έχουν καμιά σχέση με την αρχιτεκτονική της πέτρας και το μεράκι του έλληνα στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Γενικά η περιοχή θεωρείται ως μία από τις περιοχές με ιδιαίτερο φυσικό κάλλος στην Ελλάδα. Το κύριο χαρακτηριστικό της είναι πως το τοπίο παραμένει σχεδόν αναλλοίωτο, αφού δεν υπάρχει οδικό δίκτυο, παρά μόνο η σιδηροδρομική γραμμή που το διασχίζει.

εοσκ (1)

Επόμενη δραστηριότητα του ΕΟΣΚ  είναι την Κυριακή 15 Νοέμβρη, στην περιοχή της Λίμνης Σμοκόβου, όπου θα γίνει ανάβαση στην χαμηλή κορυφή Κατάχλωρο (985μ), σε μια ακόμα εύκολη διαδρομή, η οποία είναι  ιδανική και για αρχάριους, και παράλληλα θα γίνει και καθαρισμός και βελτίωση της σήμανσης του μονοπατιού. Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στο τηλέφωνο 6977706540.

εοσκ (6)

εοσκ (2)

SHARE