Προτεραιότητα στη χρηματοδότηση «μικρομεσαίων» έργων

Προτεραιότητα στη χρηματοδότηση «μικρομεσαίων» έργων

Προτεραιότητα στη χρηματοδότηση «μικρομεσαίων» έργων

Στη χρηματοδότηση «μικρομεσαίων» έργων υποδομής από το τομεακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της νέας περιόδου προσανατολίζεται το υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας ΑΥΓΗ. Παράλληλα το Υπουργείο επιδιώκει την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων έως τον Μάρτιο του 2017, στο πλαίσιο του προηγούμενου ΕΣΠΑ 2007-2013, ενώ «συντάσσει» κατάλογο νέων έργων τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας
Επενδύσεων.

Αυτά τα συμπεράσματα προέκυψαν από τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζη μετά τη συνάντησή του με τον πρόεδρο της
ΕΤΕπ Βέρνερ Χόιερ. Στα νέα έργα, τα οποία προτείνει το υπουργείο προς χρηματοδότηση, είναι η Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, με πιο «ώριμο» κομμάτι το Άλσος Βεΐκου – Γουδή, προϋπολογισμού 1,4 δισ. (το πρώτο από τα πέντε τμήματά του). Το σύνολο του έργου προϋπολογίζεται στα 3,35 δισ. και, όπως εξηγούσαν υπηρεσιακοί παράγοντες, αυτό μπορεί να υλοποιηθεί με δάνειο της ΕΤΕπ κατά 75% και συμμετοχή των ιδιωτών για το υπόλοιπο με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Το προτεινόμενο σχήμα είναι να αναλάβει τη λειτουργία η ΣΤΑΣΥ, αρμόδια για τη λειτουργία των υφιστάμενων γραμμών του μετρό, και οι ιδιώτες την κατασκευή και τη χρηματοδότηση του έργου. Ο υπουργός Υποδομών στις δηλώσεις του σημείωσε ότι συμφωνήθηκε «ένα βαρύ χρονοδιάγραμμα» για την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού (Κόρινθος – Πάτρα) και του Μορέα (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα), έργα που δανειοδοτεί η ΕΤΕπ.

Σύμφωνα με τον Χρ. Σπίρτζη, έως το τέλος της χρονιάς θα κατατεθεί προς κύρωση στη Βουλή η αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης του Μορέα, καθώς η ΕΤΕπ σταμάτησε τη χρηματοδότηση από το 2013 ζητώντας πρόσθετες εγγυήσεις από το Δημόσιο για όλη την περίοδο παραχώρησης. Στον κατάλογο των υποψήφιων για δανειοδότηση έργων περιλαμβάνεται η Σιδηροδρομική Εγνατία με 5 δισ. ευρώ, δηλαδή νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων στον άξονα Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη – Έβρος. Μελέτες έχουν εκπονηθεί και για το κομμάτι Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο. Επίσης περιλαμβάνεται η επέκταση του Προαστιακού προς Λαύριο, που μαζί με το λιμάνι προϋπολογίζεται σε 200 εκατ. ευρώ. Στη δανειακή συμμετοχή της ΕΤΕπ για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης εντάσσεται ποσό 20 εκατ. ευρώ για χρηματοδότηση αρχαιολογικών ανασκαφών, ενώ αναμένεται οι νέοι όροι του διαγωνισμού να δοθούν σε διαβούλευση μέσα στον μήνα.

SHARE