Η ανάγκη βελτίωσης των συνθηκών στο κέντρο της πόλης και οι πρωτοβουλίες...

Η ανάγκη βελτίωσης των συνθηκών στο κέντρο της πόλης και οι πρωτοβουλίες του Δήμου

Η ανάγκη βελτίωσης των συνθηκών στο κέντρο της πόλης και οι πρωτοβουλίες του Δήμου

Του Φώτη Αλεξάκου

Η “αταξία” στην πόλη και ιδίως στο κέντρο της είναι ένα από τα βασικά ζητήματα που ως Δημοτική Αρχή μας απασχόλησαν και συνεχίζουν να μας απασχολούν, γιατί πιστεύουμε ότι η Καρδίτσα διαθέτει πολλά ελκυστικά στοιχεία και συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι άλλων πόλεων και είναι πραγματικά κρίμα οι μικρές ή μεγαλύτερες αυθαιρεσίες της καθημερινότητάς μας να υποβαθμίζουν την εικόνα της. Αυθαιρεσίες που δεν αρκεί ως δημότες και πολύ περισσότερο ως αιρετοί να τις διαπιστώνουμε, αλλά οφείλουμε να καταβάλουμε αμοιβαίες προσπάθειες για να τις περιορίσουμε και να τις εξαλείψουμε καθώς υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής που απολαμβάνουμε εμείς και τα παιδιά μας.
Ως Δημοτική Αρχή αναλάβαμε από την πρώτη στιγμή την ευθύνη που μας αναλογεί, αλλά και το πολιτικό κόστος παρεμβάσεων και μέτρων που σκοπό έχουν να ανακουφίσουν το κέντρο από τα πολλά αυτοκίνητα και τα διάσπαρτα μηχανοκίνητα δίκυκλα, να ενθαρρύνουν τη χρήση του ποδηλάτου, να προστατέψουν τις πλατείες και τους πεζοδρόμους, να διασφαλίσουν την προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ, να διευκολύνουν τις μετακινήσεις ηλικιωμένων, γονέων με μωρά σε καρότσια κ.λπ. Θέλουμε να εξασφαλίσουμε ότι ο «δημόσιος χώρος» θα είναι πραγματικά διαθέσιμος για τους δημότες και σ” αυτούς απευθυνόμαστε και τους καλούμε να βοηθήσουν, ώστε αυτά που επικροτούμε όλοι όταν τα βλέπουμε στις χώρες της Δύσης να τα κάνουμε κτήμα μας, καθημερινότητά μας ακολουθώντας το δρόμο του αμοιβαίου σεβασμού και όχι της αυθαιρεσίας.
Ειδικότερα:
1. Εφαρμόσαμε την ελεγχόμενη στάθμευση σε μειωμένη έκταση από την αρχικώς σχεδιασθείσα και με χαμηλότερο αντίτιμο. Μετά από τετράμηνο συνεπή έλεγχο – με την επαναφορά της Δημοτικής Αστυνομίας – τα θετικά αποτελέσματα γίνονται ορατά. Οι δημότες πείθονται να χρησιμοποιούν όλο και λιγότερο το αυτοκίνητο με αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου και του βαδίσματος. Η συνέχιση της συνεπούς εφαρμογής του μέτρου, η απόλυτη αντικειμενικότητα -ΚΑΜΙΑ ΚΛΗΣΗ ΔΕΝ ΣΒΗΝΕΤΑΙ – εγγυώνται την εμπέδωση της αντίληψης, ότι η Καρδίτσα είναι πόλη του ποδηλάτου και το αποδεικνύει.
2. Απαγορέψαμε την κυκλοφορία των αυτοκινήτων στους πεζοδρόμους και τις πλατείες εκτός από τις ώρες ανεφοδιασμού των καταστημάτων (7.00 π.μ.- 10.00 π.μ.). Οι μπάρες που τοποθετήθηκαν πέραν από την αποτροπή της παραβατικότητας, στόχο έχουν να κτίσουν συνειδήσεις αμοιβαίου σεβασμού και εφόσον αυτό επιτευχθεί, βαθμιαία μπορεί να αποσυρθούν.
3. Προστατέψαμε και οριοθετήσαμε με πλαστικές «κορίνες» 22 θέσεις δωρεάν στάθμευσης μηχανοκίνητων δικύκλων, η συνολική χωρητικότητα των οποίων ξεπερνά τα 300 δίκυκλα. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία τοποθέτησης των κορινών και μεσολαβήσει ένα 10ήμερο ενημερωτικής εκστρατείας οι δικυκλιστές θα είναι υποχρεωμένοι να παρκάρουν εκεί και μόνο εκεί. Σε όσους συνεχίσουν να σταθμεύουν σε πλατείες, πεζοδρόμους, θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, θα επιβάλλεται το πρόστιμο που αναλογεί. .
4. Ξεκινήσαμε και συνεχίζουμε την προσπάθεια οργάνωσης της κατανομής των τραπεζοκαθισμάτων, όπου η κατάσταση που παραλάβαμε ήταν απελπιστική. Λιγότεροι από 4 στους 10 έβγαζαν άδεια κατάληψης κοινόχρηστου χώρου και από αυτούς σχεδόν κανένας δεν τηρούσε τη νομιμότητα. Τα διαχωριστικά ήταν «κάθε καρυδιάς καρύδι» και τα αντιαισθητικά «νάιλον» γέμιζαν το κέντρο. Σήμερα τα «νάιλον» έχουν εξαφανιστεί, τα διαχωριστικά κατασκευάζονται με τις προδιαγραφές που όρισε το Δημοτικό Συμβούλιο και σχεδόν το σύνολο των επιχειρηματιών έχει βγάλει άδεια κατάληψης κοινόχρηστου χώρου. Βέβαια, παρά το γεγονός ότι από τον περασμένο Αύγουστο ψηφίστηκε η υποχρέωση των επιχειρηματιών να οριοθετούν με ευκρινή γραμμή τον παραχωρηθέντα χώρο, η παραβατικότητα όσον αφορά τις υπερβάσεις αυτού, συνεχίζεται έστω και σε μικρότερο βαθμό από ότι στο παρελθόν, όπου υπήρχε ασυδοσία. Ένας από τους λόγους είναι και το χαμηλό τίμημα παραχώρησης (από 10 € – 25€/ τ.μ.) και ο έντονος ανταγωνισμός εξ αιτίας του διπλασιασμού των καφετεριών. Πέρυσι κάναμε εκτενείς συζητήσεις με τους επιχειρηματίες που απέδωσαν εν μέρει. Θα συνεχίσουμε τον διάλογο, ώστε σύντομα, ο κάθε επιχειρηματίας να καταλαμβάνει αποκλειστικά και μόνο τον χώρο που δικαιούται καταβάλλοντας ένα εύλογο τίμημα.
5. Καταγράφουμε τις θέσεις, όπου απαιτείται – και υπάρχει δυνατότητα – να τοποθετηθούν νέες θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων ώστε να μπορούν να σταθμεύουν οργανωμένα οι ποδηλάτες.
6. Τοποθετούμε σύντομα περισσότερα από 20 διαφημιστικά πλαίσια ώστε και η μόνιμη και η ευκαιριακή διαφήμιση να γίνεται εκεί και να μειωθούν αρχικά και να εξαφανιστούν στη συνέχεια οι παράνομες αφισοκολλήσεις.
Αποκλειστικός στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι οργάνωση της πόλης κι όχι η αύξηση των εσόδων, όπως άστοχα ορισμένοι υποστηρίζουν. Διαβεβαιώνουμε τους δημότες ότι το σύνολο των εισπράξεων από την πώληση καρτών ελεγχόμενης στάθμευσης θα επιστρέφει στους ίδιους, με δράσεις όπως τοποθέτηση μπαρών, τοποθέτηση κορινών, δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης ποδηλάτου, συντήρηση ποδηλατοδρόμων, τοποθέτηση πινακίδων ονοματοδοσίας οδών κ.λπ.
Πολλά από τα παραπάνω «ενοχλούν», ίσως και να δυσαρεστούν μερίδα συνδημοτών μας που δεν αντιλαμβάνονται ότι για την εύρυθμη λειτουργία μιας πόλης χρειάζεται να σεβόμαστε όλοι κάποιους κανόνες και κυρίως να σεβόμαστε το δημόσιο χώρο. Είμαστε όμως πεπεισμένοι ότι ο δρόμος αυτός είναι ο ορθός και αποφασισμένοι να αναλάβουμε το όποιο πολιτικό κόστος συνεπάγεται η προσπάθεια αλλαγής νοοτροπιών.
Απαιτείται να αντιληφθούμε ότι συνήθειες και συμπεριφορές που δεν σέβονται τον συνάνθρωπό μας, ακόμα κι αν νομίζουμε ότι εξυπηρετούν, έστω και πρόσκαιρα το “συμφέρον” μας, στην ουσία συνεχίζουν να υποβαθμίζουν την ποιότητα της ζωής μας.
Είναι πλέον καιρός να πιστέψουμε ότι τόσο εμείς, όσο και πολύ περισσότερο τα παιδιά μας δικαιούμαστε και αξίζουμε μια καλύτερη πόλη και μπορούμε να την έχουμε.

 

SHARE