Οδηγίες αίτησης για τη χορήγηση πετρελαίου θέρμανσης περιόδου 2015-2016

Οδηγίες αίτησης για τη χορήγηση πετρελαίου θέρμανσης περιόδου 2015-2016

Οδηγίες αίτησης για τη χορήγηση πετρελαίου θέρμανσης περιόδου 2015-2016

Για την είσοδο στην εφαρμογή πατήστε εδώ

Η εφαρμογή Υποβολής/Διαχείρισης Αιτήσεων Έγκρισης απευθύνεται στα φυσικά πρόσωπα που καταναλώνουν πετρέλαιο θέρμανσης για τη θέρμανση της κύριας κατοικίας τους. Μέσω της εφαρμογής αυτής, κάθε φυσικό πρόσωπο που είναι υποψήφιο για να εγγραφεί στο μητρώο δικαιούχων του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης, για την τρέχουσα περίοδο κατανάλωσης, συμπληρώνει τα αιτούμενα στοιχεία και λαμβάνει άμεση απάντηση για το αποτέλεσμα της αίτησης. Με την επιλογή της Υπηρεσίας Χορήγησης Επιδόματος Κατανάλωσης Πετρελαίου Θέρμανσης εμφανίζεται η οθόνη εισαγωγής:

ep_petr_ther_o_x_1

Στην οθόνη αυτή συμπληρώνονται οι κωδικοί πρόσβασης που διαθέτετε για τη χρήση του TAXISnet.

Μετά την επιτυχημένη σύνδεση εμφανίζονται οι κεντρικές επιλογές της εφαρμογής:

ep_petr_ther_o_x_2

Για να μπείτε στην εφαρμογή Υποβολής/Διαχείρισης Αίτησης, επιλέγετε το πλήκτρο οθόνης:

Εμφανίζεται η οθόνη που ακολουθεί με τις αιτήσεις που έχετε ήδη υποβάλει. Στην πρώτη σύνδεση, αυτή η οθόνη είναι κενή ως προς τις ήδη υποβληθείσες αιτήσεις. Για να συνεχίσετε επιλέγετε το πλήκτρο «Συμπλήρωση Αίτησης»

Εμφανίζεται η αρχική οθόνη της αίτησης, την οποία ο χρήστης πρέπει να μελετήσει και να αποδεχτεί την υπεύθυνη δήλωση ότι όλα τα στοιχεία που θα συμπληρωθούν στην αίτηση είναι αληθή. Εάν δεν ενεργοποιηθεί η σχετική επιλογή, δεν μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία υποβολής της αίτησης.

Μετά την αποδοχή της υπεύθυνης δήλωσης (√ ) ανοίγει η φόρμα για συμπλήρωση όλων των προς συμπλήρωση πεδίων. Το πρώτο ερώτημα αφορά στην κατοικία: Η κατοικία σας ανήκει σε πολυκατοικία ή σε κτίσμα πολλαπλών κατοικιών όπου μοιράζεται η κατανάλωση πετρελαίου Στη συνέχεια ο αιτών καλείται να «τσεκάρει» (√ ) για την περίπτωση που η κατοικία ανήκει σε κτίσμα πολλαπλών κατοικιών ή σε πολυκατοικία όπου μοιράζεται η κατανάλωση του πετρελαίου.

Ακολουθούν άλλες 3 επιμέρους ενότητες. Στην πρώτη ενότητα της φόρμας ζητείται ο αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος της κύριας κατοικίας του χρήστη. Με τη συμπλήρωση ενός έγκυρου αριθμού παροχής, εμφανίζεται από κάτω η διεύθυνση στην οποία βρίσκεται η συγκεκριμένη παροχή. Μετά συμπληρώνετε τα τετραγωνικά μέτρα των κυρίων χώρων της κύριας κατοικίας σας.

ep_petr_ther_o_x_12

Στην επόμενη ενότητα ζητούνται στοιχεία που αφορούν την κύρια κατοικία και συγκεκριμένα αν η κατοικία είναι ενοικιαζόμενη ή έχει παραχωρηθεί δωρεάν. Σε όποια περίπτωση ισχύει αυτό, ο χρήστης καλείται να συμπληρώσει και τον Α.Φ.Μ. ενός εκ των εκμισθωτών ή των δωρεάν παραχωρούντων. Εάν η κατοικία είναι ιδιόκτητη, τότε ο χρήστης δε συμπληρώνει τίποτα από αυτά.

Τέλος, η τελευταία ενότητα της αίτησης περιλαμβάνει τα στοιχεία του λογαριασμού πίστωσης και τα στοιχεία επικοινωνίας. Να σημειωθεί ότι γίνονται δεκτοί μόνο λογαριασμοί ελληνικών τραπεζών (ο IBAN ξεκινάει με GR) και ότι ένας λογαριασμός μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από έναν δικαιούχο.

Μετά τη συμπλήρωση όλων των πεδίων υποβάλλεται η αίτηση επιλέγοντας το πλήκτρο υποβολής: Μετά την υποβολή γίνονται έλεγχοι ορθής συμπλήρωσης της φόρμας και στη συνέχεια ο έλεγχος του δικαιώματος λήψης του επιδόματος. Όταν υπάρχουν λάθη συμπλήρωσης της φόρμας, εμφανίζονται σχετικά μηνύματα και κοκκινίζουν τα πεδία που απαιτούν διόρθωση ή συμπλήρωση.

Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις για χορήγηση Επιδόματος Κατανάλωσης Πετρελαίου Θέρμανσης

1. Με ποιούς κωδικούς εισερχόμαστε στην Εφαρμογή Δικαιούχων του Επιδόματος πετρελαίου Θέρμανσης;

α. Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε. συνδέονται, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet.

β. Οι χρήστες που δε διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, θα ταυτοποιούνται εναλλακτικά δίνοντας ΑΦΜ και αριθμό ειδοποίησης κάποιου εκ των τελευταίων 5 εκκαθαριστικών ή πράξεων προσδιορισμού φόρου των Δηλώσεων Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων. Εάν δε θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης και τυχαίνει το όνομα χρήστη (username) να ταυτίζεται με τον ΑΦΜ σας, τότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Για αυτό θα πρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασης σας μέσω των σχετικών διαδικασιών. (βλέπε Συχνές Ερωτήσεις-Απαντήσεις που αφορούν στην Πιστοποίηση Χρηστών).

2. Ποιες διαδικτυακές εφαρμογές θα χρησιμοποιήσω για την εξυπηρέτηση του Επιδόματος Πετρελαίου (Ε.Κ.Π.Θ) ;

Στην ιστοσελίδα www.gsis.gr Υπηρεσίες προς Πολίτες> >Υπηρεσία Χορήγησης Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης

α. Εφαρμογή Υποβολής/Τροποποίησης Αίτησης Ένταξης στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης συγκεκριμένου έτους

β. Εφαρμογή Διαχειριστών – Εκπροσώπων για συμπλήρωση στοιχείων ενοίκων και χιλιοστών θέρμανσης.

3. Μέχρι πότε έχω προθεσμία υποβολής αίτησης στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης;

30 Μαΐου 2016

4. O προμηθευτής πετρελαίου δεν μου έδωσε στοιχεία για να υποβάλλω αίτηση χορήγησης επιδόματος. Πώς θα γίνει η διασταύρωση των στοιχείων;

Ο προμηθευτής πετρελαίου δεν δίνει στοιχεία για την υποβολή της αίτησής σας. Κάθε παραστατικό αγοράς πετρελαίου υποβάλλεται από τον προμηθευτή στη ΓΓΔΕ. Αυτά που πρέπει να προσέξετε είναι: Η σωστή αναγραφή του ΑΦΜ σας ή του ΑΦΜ διαχειριστή-εκπροσώπου αν πρόκειται για πολυκατοικία ή του ΑΦΜ της πολυκατοικίας εφόσον έχει δηλωθεί από το διαχειριστή. (βλ. ερώτηση

5) Η σωστή αναγραφή του αριθμού παροχής της ΔΕΗ ή του κοινόχρηστου αριθμού παροχής, αν πρόκειται για πολυκατοικία.

ΠΡΟΣΟΧΗ! τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής της ΔΕΗ πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του προμηθευτή και στην αίτησή σας. 5. Τι πρέπει να κάνει ο διαχειριστής σε ότι αφορά την εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/ Χιλιοστών Θέρμανσης μιας Πολυκατοικίας ;

Η Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών ή σε εκπροσώπους κτισμάτων όπου υπάρχουν περισσότερες από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας. Ο διαχειριστής-εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τη συμμετοχή κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης σε χιλιοστά. Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει μόνο πριν ενεργοποιήσει την δυνατότητα πληρωμής. Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά – κλειστά – ανήκοντα και σε φυσικά πρόσωπα και σε νομικά πρόσωπα). Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μια κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί και η δυνατότητα πληρωμής.

Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα πληρωμής, όταν θα έχουν υποβληθεί όλες οι αιτήσεις από τους δικαιούχους. Πριν προβείτε στην ενεργοποίηση της δυνατότητας πληρωμής, επιβεβαιώστε την ορθή υποβολή των αιτήσεων των δικαιούχων.

Η αίτησή τους είναι σωστή μόνο όταν δίπλα στα στοιχεία τους υπάρχει η ένδειξη <Υπάρχει αίτηση>.

Στα παραστατικά των αγορών πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού κοινόχρηστης παροχής της ΔΕΗ θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στην Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης. Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν τον ΑΦΜ, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ αυτόν στα στοιχεία της πολυκατοικίας, επιλέγοντας το σχετικό δεσμό «Ορισμός ΑΦΜ». Ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει στη συνέχεια, ούτε και να διαγραφεί. ΠΡΟΣΟΧΗ!! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ του διαχειριστή.

6. Είμαι διαχειριστής, αλλά δεν έχουμε κοινόχρηστο μετρητή ΔΕΗ (ρολόι ΔΕΗ ) στην πολυκατοικία. Ποιο ρολόι ΔΕΗ πρέπει να δηλώσω σαν Κοινόχρηστο;

Δηλώστε το δικό σας (ως διαχειριστή/εκπροσώπου) ρολόι ΔΕΗ, ή εναλλακτικά επιλέξτε ένα ρολόι (αρ. παροχής ΔΕΗ) που θα έχετε συμφωνήσει με όλους τους ενοίκους της πολυκατοικίας σας.

7. Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή; Στην Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας,

θα δηλωθούν τα νέα στοιχεία. Οι ένοικοι θα υποβάλουν τις νέες αιτήσεις με τον νέο αφμ διαχειριστή. Ο διαχειριστής θα ενεργοποιήσει την δυνατότητα πληρωμής. ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι νέες διασταυρώσεις παραστατικών αγοράς πετρελαίου θέρμανσης, αφορούν τις αγορές που θα πραγματοποιηθούν μετά την ημερομηνία ενεργοποίησης της δυνατότητας πληρωμής.

8. Είμαστε μια πολυκατοικία, όπου κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα. Πρέπει να τη δηλώσουμε σαν πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;

Θα κάνετε χωριστή αίτηση ο καθένας ως κάτοικοι μονοκατοικίας, με την προϋπόθεση ότι θα προμηθευτείτε πετρέλαιο με διαφορετικά παραστατικά αγοράς. Τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής της ΔΕΗ πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του πρατηριούχου και αντίστοιχα στην αίτησή κάθε δικαιούχου.

9. Έχω υποβάλλει την αίτησή μου στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης, το παραστατικό αγοράς όμως αναγράφει τον αφμ της συζύγου μου. Θα υπάρξει πρόβλημα στην διασταύρωση των στοιχείων;

Η διασταύρωση των στοιχείων δεν θα ολοκληρωθεί. Τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής της ΔΕΗ πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του πρατηριούχου και στην αίτησή σας.

10. Η πίστωση του λογαριασμού μου δεν πραγματοποιείται λόγω ανενεργού IBAN που έχω δηλώσει. Πώς μπορώ να τον διορθώσω;

Θα προβείτε σε τροποποιητική αίτηση στην οποία θα διορθώσετε τον ΙΒΑΝ ή να δηλώσετε το νέο IBAN από την αντίστοιχη επιλογή στην οθόνη «προβολής Διασταυρομένων Αγορών Πετρελαίου»