«Δένουν» τα πλοία στα λιμάνια στις 27 και 28 Ιανουαρίου

«Δένουν» τα πλοία στα λιμάνια στις 27 και 28 Ιανουαρίου

«Δένουν» τα πλοία στα λιμάνια στις 27 και 28 Ιανουαρίου

Τα 14 ναυτεργατικά σωματεία αποφάσισαν επίσης συμμετοχή στην απεργία της ΓΣΕΕ στις 4 Φεβρουαρίου, με προοπτική κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων τους κατά τη διάρκεια κατάθεσης του νομοσχεδίου για το ασφαλιστικό. Το θέμα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού τέθηκε στη συνάντηση της ΠΝΟ με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα, όταν η συζήτηση έφθασε στο ζήτημα της περιουσίας του ΝΑΤ.

«Θα διεκδικήσουμε να μην απορροφηθεί από τη νέα εταιρεία που συστήνεται στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης», τόνισε ο κ. Δρίτσας και σε αυτό το σημείο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος απευθυνόμενος προς τον υπουργό διερωτήθηκε «πως θα γίνει αυτό από τη στιγμή που δεν καταφέρε να διατηρήσει δημόσιο το λιμάνι;».

Ο κ. Δρίτσας αναφερόμενος στον ΟΛΠ είπε ότι «δεν φθάνει η τωρινή νομική του μορφή, καθώς δύσκολα μπορεί να πει κάποιος ότι είναι δημόσιο», ενώ προσέθεσε ότι «υπάρχουν πολλοί σοβαρότεροι όροι για να είναι μια παραγωγική διαδικασία ενταγμένη στο δημόσιο συμφέρον για την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου». «Παρά το γεγονός ότι ο ΟΛΠ ανήκε έως τώρα στο κράτος, λειτουργούσε με κριτήρια της αγοράς και κερδοφορίας και με κανόνες που δεν συνεπάγονται πάντα το κοινωνικό όφελος», συμπλήρωσε ο υπουργός και προσέθεσε ότι «αυτό δεν σημαίνει ότι η ιδιωτικοποίηση δεν αλλάζει δραστικά τα πράγματα».

Είπε ωστόσο ότι «για να έχουμε προοπτική, δεν μπορούμε να είμαστε απαθείς μπροστά σε πραγματικότητες τις οποίες θα πρέπει να αλλάξουμε προς άλλες κατευθύνσεις». Επανέλαβε ότι έστειλε επιστολή προς το ΤΑΙΠΕΔ από το οποίο ζητεί όλα τα στοιχεία και δεδομένα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Ναυτιλίας έως τις αρχές Μαρτίου, θα έχει προχωρήσει στη σύσταση δημόσιας αρχής λιμένος που θα έχει την εποπτεία του λιμανιού ενώ πηγές αναφέρουν ότι ο κ. Δρίτσας θα ζητήσει εκ νέου διαβούλευση προκειμένου στη σύμβαση παραχώρησης να διασφαλίζονται οι εργαζόμενοι του Οργανισμού σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες που ισχύουν σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια.

www.dikaiologitika.gr

SHARE