To λεωφορείο μετέφερε 11.302 επιβάτες

To λεωφορείο μετέφερε 11.302 επιβάτες

To λεωφορείο μετέφερε 11.302 επιβάτες

Σε μια πρώτη αποτίμηση του προγράμματος citymobil2, του γνωστού λεωφορείου χωρίς οδηγό προχώρησε ο δήμαρχος Τρικκαίων Δημ. Παπαστεργίου μετέχοντας στο 4ο συνέδριο των έξυπνων πόλεων(Smart Cities Conference) που διοργάνωσε χθές το Net WEEK.

Μόλις μια μέρα πριν, στις 29 Φεβρουαρίου, έληξε οριστικά το πρόγραμμα CityMobil2, το οποίο παγκοσμίως υλοποιήθηκε στα Τρίκαλα. Ετσι ο κ. Παπαστεργίου αποτίμησε την όλη διαδικασία, με τις καλές της πρακτικές από την αρχή, 4 χρόνια πριν, μέχρι το παρόν.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στις νομικές, τεχνικές και κοινωνικές πτυχές του παγκόσμιου αυτού προγράμματος.
– Για τα νομικά ζητήματα,
αναφέρθηκε στα των αδειοδοτήσεων, των πινακίδων κυκλοφορίας, των ΚΤΕΟ, των ασφαλίσεων κ.α.
– Για τα τεχνικά ζητήματα,
αναφέρθηκε στα της επιλεγμένης διαδρομής, στον διαχωρισμό της λεωφορειολωρίδας , στη μετάδοση του σήματος, στις οπτικές ίνες κ.α.
– Για τα κοινωνικά ζητήματα,
αναφέρθηκε στην παγκόσμια αναγνωρισιμότητα, στην αύξηση της επισκεψιμότητας στα Τρίκαλα σε συνδυασμό με τον Μύλο των Ξωτικών, σε θέματα καχυποψίας και μη σεβασμού της λωρίδας κ.α.

Ενδεικτικά, ο Δήμαρχος Τρικκαίων, ανέφερε και τρις αριθμούς, που δείχνουν το μέγεθος του προγράμματος:

• Πραγματοποιήθηκαν 1.400 δρομολόγια
• Διανύθηκαν 3.500 χιλιόμετρα
• Μεταφέρθηκαν 11.302 επιβάτες

Το δε συμπέρασμα, ήταν σαφές: «Τα λεωφορεία χωρίς οδηγό, σε αυτή τη φάση, χρησιμοποιήθηκαν λιγότερο ως μέσο αστικής συγκοινωνίας και περισσότερο ως τουριστική ατραξιόν. Έδωσαν όμως πολύτιμα στοιχεία, σε τεχνικό επίπεδο στους επιστήμονες, αφού η αυτοματοποιημένη οδήγηση έχει ήδη μπει σε μοντέλα παραγωγής, έστω και ως υποβοήθηση στον οδηγό».
Και επομένως τα Τρίκαλα ήταν, παγκοσμίως, η πρώτη πόλη, στην οποία η τεχνολογική καινοτομία πήρε σάρκα και οστά με το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων των πόλεων τα επόμενα χρόνια.