Διάλογος για την Παιδεία: Σε τρεις φάσεις η μεταρρύθμιση, τέλος Μαρτίου οι...

Διάλογος για την Παιδεία: Σε τρεις φάσεις η μεταρρύθμιση, τέλος Μαρτίου οι προτάσεις

Διάλογος για την Παιδεία: Σε τρεις φάσεις η μεταρρύθμιση, τέλος Μαρτίου οι προτάσεις

Σε τρεις φάσεις θα προχωρήσει η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος της Επιτροπής εθνικού Διαλόγου Αντώνης Λιάκος στην σημερινή, πρώτη κοινή συνεδρίαση των υποεπιτροπών, στο υπουργείο Παιδείας.

Παρουσία του υπουργού Νίκου Φίλη, της αναπληρώτριας υπουργού Σίας Αναγνωστοπούλου, του αναπληρωτή υπουργού Κώστα Φωτάκη και του γενικού γραμματέα του υπουργείου Γιάννη Παντή, στο επίκεντρο της συνεδρίασης, βρίσκονται τα μέχρι στιγμής δεδομένα που έχουν προκύψει από τις διαπραγματεύσεις με τον ΟΟΣΑ και τις διαβουλεύσεις των υποεπιτροπών που συγκροτούν την Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου.

Τον Ιούνιο οι πρώτες νομοθετικές παρεμβάσεις

Σύμφωνα με τα όσα είπαν στις εισαγωγικές ομιλίες τους ο πρόεδρος της Επιτροπής, κ.Λιάκος, και ο γενικός γραμματέας, κ.Παντής, προκύπτει ότι οι εργασίες που αφορούν το διάλογο μπαίνουν, τρεις μήνες μετά την προκήρυξη του διαλόγου, σε μία πιο συγκεκριμένη τροχιά και σε ένα καλυτερα καθορισμένο χρονικό πλαίσιο ως προς τις δράσεις των υποεπιτροπών, ούτως ώστε τον Ιούνιο να υπάρξουν οι πρώτες νομοθετικές παρεμβάσεις που θα εντάσσονται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Ν. Φίλης: Ο διάλογος δεν πρέπει να αποτελεί αυτοσκοπό

Εξάλλου, στον χαιρετισμό που απηύθυνε ο υπουργός, κ. Φίλης, υπογράμμισε οτι ο διάλογος δεν θα πρέπει να αποτελεί αυτοσκοπό, ότι δεν σχεδιάστηκε ως πρόσχημα και για αυτόν τον λόγο είναι απαραίτητο να εμπλακεί όσο το δυνατόν περισσότερο η εκπαιδευτική κοινότητα σε αυτόν.

Ακόμη, προσθεσε ότι η μεταρρύθμιση, για να γίνει πραγματικότητα χρειάζεται βάθος χρόνου.

«Μια βαθιά και ουσιαστική μεταρρύθμιση χρειάζεται χρόνο, πόρους και σχεδιασμό, διακομματική συνεννόηση και κοινωνική συναίνεση και να πεισθεί ο εκπαιδευτικός ότι οι νέες κατευθύνσεις δεν χαράζονται ερήμην του» είπε ο κ. Φίλης και υπογράμμισε «γι” αυτό η μεταρρύθμιση δε μπορεί να προκύψει σε δυο χρόνια, ούτε καν σε μια τετραετία».

Ο προγραμματισμός των μεταρρυθμίσεων

Ειδικότερα, ως προς τον προγραμματισμό των μεταρρυθμίσεων, φαίνεται να εντείνονται οι εργασίες των επιτροπών, με τον κ. Λιάκο να αναφέρει ότι οι υποεπιτροπές θα δουλέψουν σε τρία επίπεδα.

  • Πρώτον, το βραχυπρόθεσμο, που θα αφορά προτάσεις που από τον Σεπτέμβριο θα αρχίσουν «να τρέχουν»
  • δεύτερον, το μεσοπρόθεσμο, το οποίο θα είναι το νομοθετικό και
  • τρίτον, το μακροπρόθεσμο, που «θα αλλάξει συνολικά το παράδειγμα της εκπαιδευσης».

Συγκεκριμένες προτάσεις έως τέλος Μαρτίου

«Οι επιτροπές θα πρεπει να καταλήξουν μέχρι τέλος Μαρτίου σε συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποιες θα τεθούν σε διαβούλευση. Τέλος Μαρτίου θα έχουμε και μια εβδομάδα εκπαιδευσης και στοχος είναι μέχρι το Πάσχα να έχουμε συγγράψει το βασικό κείμενο με τις μεταρρυθμίσεις που θέλουμε να δώσουμε στον υπουργό και στα θεσμικά όργανα, για να τις κρίνουν, θα διαβουλευθούν και θα τις μετατρέψουν σε νομοθετικό έργο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λιάκος.

Από την πλευρά του, ο κ.Παντής ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για τα αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης με τον ΟΟΣΑ και τόνισε ότι το υπουργείο πιά έχει «απελευθερωθεί απο την υποχρέωση νομοθετικής ρύθμισης» μέσα στον Μάρτιο.

Οι νομοθετικές παρεμβάσεις που θα πρέπει να είναι έτοιμες για τον Ιούνιο, συμφωνα με το πρόγραμμα του ΟΟΣΑ, θα αφορούν τα εξής έξι σημεία:

  • τον ενιαίο χώρο έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης (με κεντρικό στόχο την αναστροφή της διαρροής επιστημόνων στο εξωτερικό),
  • το ολοήμερο σχολείο (εισαγωγή βελτιώσεων αναφορικά με τον όγκο των μαθημάτων και
  • τη διαχείρηση του εκπαιδευτικού προσωπικού),
  • τα οικονομικά της εκπαίδευσης (διαχείριση προϋπολογισμων με ενιαία καταγραφή δαπανών),
  • την αξιολόγηση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και
  • την παιδαγωγική αυτοδυναμία των σχολείων.