Στα χέρια καθηγητών Δημοσίου οι εξετάσεις στα ιδιωτικά

Στα χέρια καθηγητών Δημοσίου οι εξετάσεις στα ιδιωτικά

Στα χέρια καθηγητών Δημοσίου οι εξετάσεις στα ιδιωτικά

Καθηγητές δημόσιων σχολείων θα «βγάζουν» τα θέματα και θα επιτηρούν τις απολυτήριες εξετάσεις στα ιδιωτικά σχολεία. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης θα προχωρήσει στην έκδοση υπουργικής απόφασης στην οποία θα ορίζεται ότι στις απολυτήριες γραπτές εξετάσεις της Γ΄ Γυμνασίου και της Γ΄ Λυκείου τα θέματα σε κάθε μάθημα θα τα επιλέγουν δύο καθηγητές δημόσιου σχολείου, οι οποίοι επίσης θα βαθμολογούν τα γραπτά και θα έχουν την ευθύνη της έκδοσης των απολυτηρίων. Οσο για τον σύλλογο διδασκόντων του ιδιωτικού σχολείου, θα κάνει μόνο τον χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών (έλεγχος απουσιών και διαγωγής).

Σήμερα ο Σύνδεσμος Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων φιλοξενεί το ετήσιο συνέδριο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου των Εθνικών Συνδέσμων Ιδιωτικών και Ανεξάρτητων Σχολείων – ECNAIS. Το φετινό συνέδριο έχει θέμα «Η ενδυνάμωση της κοινωνίας μέσα από την ελευθερία στην εκπαίδευση», και θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι από σχολεία και φορείς ιδιωτικής εκπαίδευσης από χώρες της Ε.Ε. Πάντως, χθες, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) δημοσιοποίησε έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ, σύμφωνα με την οποία τα ανεξάρτητα ιδιωτικά σχολεία εκπροσωπούν λιγότερο από το 3% της τυπικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Στην ελληνική εκπαίδευση εργάζονται συνολικά 158.081 εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων οι 22.000 είναι αναπληρωτές (14%), ενώ στην ιδιωτική εκπαίδευση υπηρετούν 7.098 εκπαιδευτικοί (4,5%).

Στη δημόσια εκπαίδευση συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να διπλασιάσει (από 7 σε 14) τον ελάχιστο αριθμό νηπίων που απαιτούνται για τη λειτουργία νηπιαγωγείου. «Είναι ξεκάθαρο ότι στόχος του υπουργείου, με δεδομένη την ανυπαρξία μόνιμων διορισμών, είναι να προχωρήσει σε μαζικές συγχωνεύσεις/καταργήσεις νηπιαγωγείων ανά την Ελλάδα. Ιδιαίτερα για την επαρχία αλλά και για τις περιοχές όπου, εξαιτίας των άθλιων κτιρίων στα οποία στεγάζονται τα νηπιαγωγεία, λειτουργούν τμήματα με μικρό αριθμό νηπίων, το κύμα των συγχωνεύσεων/καταργήσεων προβλέπεται μεγάλο. Αυτό θα έχει ιδιαίτερα δυσμενείς επιπτώσεις στην ποιότητα της εκπαίδευσης των νηπίων και θα οδηγήσει και στην απίστευτη ταλαιπωρία τους με μετακινήσεις ώστε να φτάσουν στο πλησιέστερο νηπιαγωγείο», ανέφερε η ΔΟΕ, που προγραμματίζει μαζί με την ΟΛΜΕ συγκέντρωση διαμαρτυρίας αύριο στις 11.30 π.μ. στο υπουργείο Παιδείας. «Συμμετέχουμε δυναμικά και μαζικά στη συγκέντρωση», δήλωσε το Συντονιστικό Νηπιαγωγών, που θα συνεδριάσει την Κυριακή για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων. Οι ομοσπονδίες ζητούν επίσης να γίνουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και να υιοθετηθεί σύστημα πρόσληψης μονίμων – αναπληρωτών εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις θέσεις τους.

Από την πλευρά του, χθες, το υπουργείο διαβεβαίωσε ότι «με τη συγκεκριμένη διάταξη δεν υπάρχει καμιά περίπτωση να μειωθεί ο αριθμός των 5.224 νηπιαγωγείων που λειτουργούν σήμερα σε όλη τη χώρα». Επίσης, ο κ. Φίλης απηύθυνε έκκληση προς τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να αναβάλουν για άλλη ημέρα την αυριανή κινητοποίηση «λόγω της παρουσίας στο υπουργείο την ίδια ημέρα και ώρα εκατοντάδων μαθητών από όλη την Ελλάδα, που θα βραβευτούν για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό “Κύπρος: 1974-2015, Δεν ξεχνώ, Διεκδικώ, Δημιουργώ”». «Οι μαθητές δεν κινδυνεύουν από εμάς, αλλά από την πολιτική του κ. Φίλη», δήλωσε στην «Κ» ο αντιπρόεδρος της ΔΟΕ Σταύρος Πετράκης.

Αντιδράσεις για τις ρυθμίσεις που αφορούν εισακτέους εξωτερικού

Με οξύτητα αντέδρασαν οι Ελληνες της Γερμανίας στις νέες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας για τις πανελλαδικές εξετάσεις αναφορικά με την εισαγωγή Ελλήνων παιδιών του εξωτερικού στα ελληνικά ΑΕΙ/ΤΕΙ. Σε επιστολή προς τον υπουργό Νίκο Φίλη, η Ομοσπονδία Ελληνικών Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας Γερμανίας αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:

• Δύο μόλις μήνες προτού τελειώσει η σχολική χρονιά αλλάζετε το βασικό μάθημα εξέτασης που είναι η Βιολογία και ορίζετε οι μαθητές να εξεταστούν στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης.

• Καταργείτε για πρώτη ουσιαστικά φορά την έννοια των μεταναστών. Εξισώνετε τα δύο χρόνια με τα δεκαοχτώ! Υποψήφιοι που έρχονται εδώ τα δύο τελευταία χρόνια του λυκείου εξισώνονται με τα παιδιά των μεταναστών.

• Οι εμπνευστές των ρυθμίσεων προφανώς πιεζόμενοι από κάποιους φίλους των οποίων τα παιδιά φοιτούν στην Κύπρο, υπήγαγαν τα παιδιά αυτά στην ίδια κατηγορία με τα παιδιά των Ελλήνων του εξωτερικού. Δηλαδή υποψήφιοι που έως τα 18 έζησαν σε αποκλειστικά ελληνόγλωσσο περιβάλλον, θα συναγωνιστούν παιδιά που έζησαν όλη τους τη ζωή σε γερμανικό περιβάλλον.

Και η επιστολή καταλήγει: «Δεν είμαστε αφελείς. Κάποιοι μέσα στο υπουργείο δούλεψαν με σχέδιο για να βολέψουν κολλητούς. Αθάνατη Ελλάδα!».