Τσιάρας προς Δρίτσα: «Προχωρήστε άμεσα τις διαδικασίες αδειοδότησης και λειτουργίας των υδατοδρομίων...

Τσιάρας προς Δρίτσα: «Προχωρήστε άμεσα τις διαδικασίες αδειοδότησης και λειτουργίας των υδατοδρομίων της χώρας».

Τσιάρας προς Δρίτσα: «Προχωρήστε άμεσα τις διαδικασίες αδειοδότησης και λειτουργίας των υδατοδρομίων της χώρας».

Την κυβερνητική ολιγωρία ως προς τη διαδικασία ολοκλήρωσης του εθνικού δικτύου υδατοδρομίων αναδεικνύουν με παρέμβασή τους 32 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας συμπεριλαμβανομένου και του Βουλευτή Καρδίτσας και Γ.Γ. της Κ.Ο. της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κώστα Τσιάρα.

Το ζήτημα έχει ιδιαίτερη σημασία και για την Καρδίτσα και την περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού της προϊόντος, ενώ συνιστά μία ακόμα περίπτωση παρεμπόδισης της επιχειρηματικής δραστηριότητας, εξαιτίας αδικαιολόγητων καθυστερήσεων και κυβερνητικής ολιγωρίας.

Οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ζητούν από τον αρμόδιο Υπουργό ενημέρωση για τον κατάλογο του πανελλαδικού δικτύου υδατοδρομίων, επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησής τους, προκειμένου να μπορέσουν να υλοποιηθούν τα σημαντικά επενδυτικά σχέδια και αξιοποίηση του θεσμικού πλαισίου του Ν. 4146/2013. Αξίζει να αναφερθεί ότι έχει δοθεί μόλις μια άδεια η οποία εκδόθηκε στα τέλη του 2014 για το λιμάνι της Κέρκυρας, ενώ εκκρεμεί μεγάλος αριθμός αιτήσεων για όλη την επικράτεια.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

«ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θ. Δρίτσα

ΘΕΜΑ: «Καθυστερήσεις στην αδειοδότηση υδατοδρομίων».

Ένα ακόμα επενδυτικό «ναυάγιο» παρακολουθεί απαθής η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Πρόκειται για αυτό της δραστηριοποίησης των υδροπλάνων, τα οποία παραμένουν καθηλωμένα, εξαιτίας των αδικαιολόγητων καθυστερήσεων εξέτασης των αιτήσεων αδειοδότησής τους αποτελώντας, ουσιαστικά, μία ακόμα περίπτωση παρεμπόδισης της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Μετά την ψήφιση του Ν. 4146/2013, ακολούθησαν διευκρινιστικές αποφάσεις και η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που υπεγράφη τον Φεβρουάριο του 2014, διαμορφώνοντας το νομοθετικό πλαίσιο ίδρυσης υδατοδρομίων. Εντούτοις μέχρι σήμερα το επίτευγμά σας είναι ότι καταφέρατε να αδειοδοτήσετε μόνο ένα υδατοδρόμιο σε ολόκληρη την Ελλάδα, η οποία εκδόθηκε τέλη του 2014 στο λιμάνι της  Κέρκυρας, ενώ εκκρεμεί ακόμα μεγάλος αριθμός αιτήσεων.

 

Δυστυχώς, για μία ακόμα φορά γινόμαστε θεατές της ανικανότητας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να αντιμετωπίσει τα διαδικαστικά ζητήματα που προκύπτουν  και να εφαρμόσει την πρόβλεψη του νόμου για την έγκριση των τεχνικών φακέλων αδειοδοτήσεων υδατοδρομίων εντός 65 ημερών,  προκειμένου να αξιοποιήσει το επενδυτικό ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί.

Με δεδομένο ότι, τα υδροπλάνα θα διευκολύνουν μετακινήσεις και κυρίως θα ενισχυθεί ένας βασικός πυλώνας ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, ο τουρισμός, επιφέροντας  πολλαπλά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες και δημιουργώντας επιπλέον θέσεις εργασίας.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Γιατί μέχρι σήμερα έχει λάβει άδεια λειτουργίας μόνο ένα υδατοδρόμιο;
  2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης των υδατοδρομίων, προκειμένου να μπορέσουν να υλοποιηθούν σημαντικά επενδυτικά σχέδια;
  3. Ποια είναι τα προς αδειοδότηση υδατοδρόμια που περιλαμβάνονται στον κατάλογο του πανελλαδικού δικτύου;
  4. Ποια η σκοπιμότητα εκπόνησης ενός νέου νομικού πλαισίου από τη στιγμή που μπορεί να αξιοποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο του Ν. 4146/2013;»