ΕΛΜΕ Καρδίτσας: Κατάργηση τρίωρης μείωσης ωραρίου υπευθύνων εργαστηρίων

ΕΛΜΕ Καρδίτσας: Κατάργηση τρίωρης μείωσης ωραρίου υπευθύνων εργαστηρίων

ΕΛΜΕ Καρδίτσας: Κατάργηση τρίωρης μείωσης ωραρίου υπευθύνων εργαστηρίων

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Καρδίτσας κατά την τακτική συνεδρίασή του την Τρίτη 10-5-2016, αποφάσισε ομόφωνα να καταγγείλει την κατάργηση της τρίωρης μείωσης ωραρίου, για τους υπευθύνους εργαστηρίου: α. Πληροφορικής στην Α/θμια Εκπ/ση, β. Πληροφορικής στη Β/θμια Εκπ/ση και γ. Φυσικών Επιστημών στη Β/θμια Εκπ/ση.

Πρόκειται για μια απολύτως απαράδεκτη ενέργεια που οδηγεί στην περαιτέρω υποβάθμιση των εργαστηριακών μαθημάτων. Είναι δεδομένο ότι,  εργαστηριακά μαθήματα όπως είναι η Πληροφορική, η Φυσική, η Χημεία και η Βιολογία πρέπει να γίνονται στα εργαστήρια και λιγότερο στην τάξη. Ιδιαίτερα  για το μάθημα της Πληροφορικής, το οποίο είναι κατεξοχήν εργαστηριακό, απαιτείται συνεχής συντήρηση του εργαστηρίου προκειμένου να διεξαχθεί με επιτυχία και αποτελεσματικότητα το εκπαιδευτικό έργο. Αυτή τη συντήρηση την αναλάμβανε πάντα ο υπεύθυνος εργαστηρίου, ο οποίος πολλές φορές επί ώρες ασχολούνταν με προβλήματα των υπολογιστών, που στα περισσότερα σχολεία είναι απαρχαιωμένοι, και μη λειτουργικοί λόγω της επί σειρά ετών αδιάκοπης χρήσης τους. Να σημειωθεί ότι το εργαστήριο είναι απαραίτητο και για το πρότζεκτ, όπου οι μαθητές αντλούν διάφορες πληροφορίες που σχετίζεται με το θέμα τους.

Ο υπεύθυνος εργαστηρίου για τις Φυσικές Επιστήμες προετοιμάζει το εργαστήριο, ασχολούμενος μία ώρα πριν το μάθημα, κατόπιν οδηγιών του καθηγητή που διδάσκει το μάθημα. Επειδή στα περισσότερα σχολεία τα τμήματα είναι 25μελή, η παρουσία του υπευθύνου στις περισσότερες εργαστηριακές ασκήσεις κρίνεται απαραίτητη, μοιράζοντας τα παιδιά σε ομάδες με τον διδάσκοντα καθηγητή. Έτσι, κάποιες εβδομάδες γίνεται υπέρβαση του 3ώρου που αντιστοιχεί στη μείωση ωραρίου. Επίσης, στο τέλος κάθε εργαστηριακής άσκησης, ο υπεύθυνος με μια ομάδα μαθητών φροντίζει για την τακτοποίηση και τον καθαρισμό όλων των οργάνων που χρησιμοποιήθηκαν.

Όλα αυτά που γίνονται είναι αποτέλεσμα της γενικότερης πολιτικής των περικοπών που εφαρμόζονται σε μια εποχή που το ένα μνημόνιο διαδέχεται το άλλο. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΕΘ, δέσμια στην υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων, προβαίνει σε ενέργειες που αποδομούν τη δημόσια εκπ/ση. Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε τα 3000 κενά εκπ/κων με τα οποία ολοκληρώνεται η φετινή σχολική χρονιά, καθώς και τη διάθεση των εκπ/κων στα ΔΙΕΚ, είναι προφανές ότι πρόθεση του ΥΠΠΕΘ είναι να περιορίσει τον αριθμό των εκπ/κων αδιαφορώντας για την ποιότητα της παρεχομένης εκπ/σης. Κάτω απ΄ αυτές τις εξελίξεις είναι τουλάχιστον υποκριτικός ο ισχυρισμός της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ ότι διεξάγεται εποικοδομητικός διάλογος για την εκπ/ση.  Με τέτοιες πρακτικές και με μηδενικούς διορισμούς κατ’ απαίτηση των δανειστών, δεν παρέχεται εκπ/ση ικανή να αλλάξει τον άνθρωπο κι αυτός με τη σειρά του  τον κόσμο γύρω του.

ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΘΟΥΜΕ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΔΙΑΤΑΞΗ

SHARE