Απαντήσεις στην Έκθεση-Νεοελληνική Γλώσσα ΕΠΑΛ 2016 (Nεο σύστημα)

Απαντήσεις στην Έκθεση-Νεοελληνική Γλώσσα ΕΠΑΛ 2016 (Nεο σύστημα)

Απαντήσεις στην Έκθεση-Νεοελληνική Γλώσσα ΕΠΑΛ 2016 (Nεο σύστημα)

Α. Περίληψη

Ο ομιλητής αναφέρει ότι η προστασία των παιδιών καθιερώθηκε μετά από αγώνες με τη Σύμβαση του 1989. Έπειτα, τονίζει το ρόλο της Unicef στην πρόσβαση των νέων στην πληροφόρηση μέσω του διαδικτύου και του κινητού. Με στατιστικά στοιχεία παρουσιάζει τη μεγάλη διάδοση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους νέους και στη συνέχεια εκφράζει τις ωφέλειες και τους κινδύνους για το παιδί μέσω αυτών. Στη συνέχεια, ο Λυμπέρης προτείνει τρόπους πρόληψης των κινδύνων του «κυβερνοχώρου» μέσω της ενημέρωσης των γονέων και αντιμετώπισης μέσω της τιμωρίας όσων βλάπτουν τα παιδιά. Τέλος, κλείνει επισημαίνοντας την ευθύνη των γονέων, των δασκάλων και των ίδιων των παιδιών να προστατευτούν μέσω της σωστής πληροφόρησης.

 Β.1. α) λάθος

β) σωστό

γ) λάθος

δ)σωστό

ε)λάθος

Β. 2. α) Θεματική πρόταση: «Μπορούμε…κυβερνοχώρο»

Σχόλια/λεπτομέρειες: «Συγκεκριμένα,…περιβάλλον»

Κατακλείδα δεν υπάρχει

Β. 2. β) Επίκληση στη λογική με τεκμήρια: στατιστικά στοιχεία έκθεσης της Unicef «το 59%…δικτύωσης»

Επίκληση στη λογική: τεκμήρια: στατιστικά στοιχεία έρευνας «στην Ελλάδα…ίντερνετ»

(Ασαφής διατύπωση, καθώς δεν υπάρχει άλλος τρόπος πειθούς)

Β. 3. συμφωνούν: διαφωνούν

Δικαίωμα: υποχρέωση

Χρήσιμο: ανώφελο

Αυστηρή: επιεική

Αποτελεσματική: αναποτελεσματική

Β. 4. α) να «θωρακίσουμε» τα παιδιά, ψηφιακό περιβάλλον, εικονικό-ψηφιακό κόσμο

Β. 4. β) Παθητική σύνταξη: «Τα παιδιά μπορούν να θωρακιστούν» με συγκεκριμένες στρατηγικές για την πρόληψη

Γ. Σχεδιάγραμμα της ομιλίας

Αγαπητοί συμμαθητές, αγαπητές συμμαθήτριες,

Πρόλογος: Στην εκδήλωση που διοργανώνει το σχολείο μας θα αναλύσουμε την σχέση των νέων με το διαδίκτυο, το οποίο είναι το πιο διαδεδομένο τεχνολογικό μέσο για τους νέους. Όλοι μας έχουμε στο σπίτι υπολογιστή και όλοι ασχολούμαστε καθημερινά με το ίντερνετ. Αν και τα θετικά από αυτή μας την ενασχόληση είναι πάρα πολλά, ελλοχεύουν και πολλοί κίνδυοι. Αφού παρουσιάσω διεξοδικά τους κινδύνους αυτούς, θα προτείνω και τρόπους για να μπορούμε να τους αντιμετωπίσουμε

Κυρίως θέμα

Πρώτο μέρος: Κίνδυνοι από το διαδίκτυο

Εθισμός στο ίντερνετ, απουσία κοινωνικής ζωής.

Γνωριμία με άτομα επικίνδυνα, επιτήδεια που θέλουν να εκμεταλλευτούν τους νέους (ναρκωτικά, παιδεραστία κτλ) Σύναψη σχέσεων με άτομα διαταραγμένα που δείχνουν «ενάρετα», ενώ δεν είναι

Προβολή ιδιωτικών στιγμών (βίντεο, φωτογραφίες), παραβίαση προσωπικών λογαριασμών

Πρόσβαση σε ιστότοπους με βίαιο ή ακατάλληλο για ενηλίκους περιεχόμενο

Δεύτερο μέρος: Τρόποι προστασίας

Πολιτεία/Νομοθεσία: τρόποι πρόληψης, αλλά και αντιμετώπιση ηλεκτρονικού εγκλήματος και αυστηρή τιμωρία των παραβατών

Οικογένεια: έλεγχος των παιδιών (ως προς το ποιες σελίδες επισκέπτονται και πόσες ώρες ασχολούνται με το διαδίκτυο)

Σχολείο/καθηγητές και άνθρωποι του πνεύματος και ΜΜΕ: σωστή ενημέρωση, πληροφόρηση και εξοικείωση των νέων με τις νέες τεχνολογίες

Οργάνωση ομιλιών και άλλων εκδηλώσεων από ειδικούς (ψυχολόγους κτλ), ώστε οι νέοι να είναι υποψιασμένοι για τους πιθανούς κινδύνους

Νέοι: σωστή ενημέρωση και καχυποψία προς οτιδήποτε «συνταντούν»

Αναζήτηση βοήθειας σε περίπτωση που αισθανθούν ότι κάποιος προσπαθεί να τους εκμεταλλευτεί

Επίλογος: Αν γίνεται σωστή χρήση του διαδικτύου, τα οφέλη είναι πολλά σε όλα τα επίπεδα (πνευματικό, κοινωνικό, ψυχαγωγικό κτλ). Ευθύνη όλων των φορέων

Αποφώνηση: Σας ευχαριστώ πολύ

 Νατάσα Δανιήλ

Φιλόλογος