Χρυσούλα Κατσαβριά – Σιωροπούλου: Να δώσουμε ώθηση και προοπτική στο όραμα   για...

Χρυσούλα Κατσαβριά – Σιωροπούλου: Να δώσουμε ώθηση και προοπτική στο όραμα   για μια νέα γενιά, μορφωμένη, με κριτική και δημιουργική σκέψη

Χρυσούλα Κατσαβριά – Σιωροπούλου: Να δώσουμε ώθηση και προοπτική στο όραμα   για μια νέα γενιά, μορφωμένη, με κριτική και δημιουργική σκέψη

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Χρυσούλα Κατσαβριά – Σιωροπούλου τοποθετήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής σχετικά με τα πρώτα πορίσματα της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωννικού Διαλόγου για την Παιδεία.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε τη Ν.Δ. που αποχώρησε από τον διάλογο, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη» καθώς η αξιωματική αντιπολίτευση « μετά από τις θετικές εξελίξεις για το δημόσιο χρέος, συνειδητοποιεί πλέον ότι το όνειρο της σύντομης επιστροφής στην εξουσία απομακρύνεται και μετατίθεται στο απώτερο μέλλον». Άλλωστε, συνέχισε, «Στην πραγματικότητα η Ν.Δ. και όσοι προσπάθησαν να την αντιγράψουν, ποτέ δεν συμφιλιώθηκε ούτε με την αξία του λόγου ούτε με την αξία του διαλόγου».  Κατηγόρησε μάλιστα τη Ν.Δ. για επικίνδυνες νεοφιλελεύθερες εμμονές και κυβερνητικό αυταρχισμό στην πολιτική της για την παιδεία κατά το παρελθόν.

Η κ. Κατσαβριά ως προς την ουσία και το περιεχόμενο του διαλόγου για την παιδεία, τόνισε ότι: «Ο διάλογος πρέπει να είναι διαρκής, ανοιχτός και δημοκρατικός  με στόχο την επιδίωξη της ευρύτερης δυνατής σύνθεσης μέσα από την αξιοποίηση των σύγχρονων επιστημονικών και παιδαγωγικών δεδομένων και μεθόδων. Εάν κάτι μπορεί να μας διδάξει το παρελθόν, είναι ότι ο ερασιτεχνισμός και η αποσπασματικότητα των επιλογών, οι προσωπικές στρατηγικές διαφόρων υπουργών και το φαινόμενο κάθε υπουργός να προωθεί και μια μεταρρύθμιση – ακόμη και στο πλαίσιο της ίδιας κυβέρνησης – ταλαιπωρεί την εκπαιδευτική κοινότητα, αφυδατώνει την κοινωνία και περιορίζει τις οικονομικές δυνατότητες της χώρας». 

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε στη διατύπωση πέντε παραδοχών: «Παραδοχή πρώτη: η οικονομία και η κοινωνία βρίσκονται σήμερα σε κρίση και βασανίζονται από την απουσία προοπτικών. Παραδοχή δεύτερη: η παιδεία συμπιέζεται από την κρίση και ασφυκτιά από την έλλειψη προσανατολισμού. Παραδοχή τρίτη:  η εκπαίδευση αποτελεί τον αναγκαίο όρο για την έξοδο από την κρίση, την ανάκαμψη και την ανάπτυξη. Παραδοχή τέταρτη: ο ευρύτερος χώρος της παιδείας δικαιούται να έχει πλήρη οικονομική υποστήριξη, και αυτός είναι ο ικανός όρος. Παραδοχή πέμπτη: η νέα γενιά, ως ο αυτονόητος φορέας του μέλλοντος, είναι το κέντρο στο οποίο οφείλουν  η κοινωνία και η Πολιτεία να κατευθύνουν το ενδιαφέρον, τις πρωτοβουλίες, τους αναγκαίους πόρους και τις πολιτικές τους».   Εξέφρασε επίσης την ικανοποίησή της από τη μέχρι σήμερα πορεία του Διαλόγου για την Παιδεία, επισήμανε την επάρκεια με την οποία έχουν διατυπωθεί τα προσωρινά συμπεράσματα και υποστήριξε τους στόχους της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Τέλος, η κ. Κατσαβριά έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση της Συμβουλευτικής και του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού καθώς και στην ανάπτυξη των σχολικών βιβλιοθηκών, οι οποίες πρέπει να διασυνδεθούν, να ενταχθούν στον στρατηγικό σχεδιασμό της Εθνικής Βιβλιοθήκης και να μπούν στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή.