Ινστιτούτο Reuters: Η online ενημέρωση κύρια πηγή ειδήσεων

Ινστιτούτο Reuters: Η online ενημέρωση κύρια πηγή ειδήσεων

Ινστιτούτο Reuters: Η online ενημέρωση κύρια πηγή ειδήσεων

Το news247 παρουσιάζει την μεγάλη παγκόσμια έρευνα του Reuters Institute για τις ραγδαίες αλλαγές στην οnline ενημέρωση. Τι γίνεται στην Ελλάδα. Παγκόσμιο Φόρουμ CEOs και διευθυντών ειδήσεων με συμμετοχή της 24MEDIA Group

Ένα δεύτερο κύμα αποδιοργάνωσης έχουν δεχθεί οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί σε όλο τον κόσμο, με δυνητικά σοβαρές συνέπειες τόσο για τους εκδότες όσο και για το μέλλον της παραγωγής ειδήσεων σύμφωνα με την πλέον έγκυρη έκθεση στον κόσμο των ψηφιακών ειδήσεων.

Το news247 σας παρουσιάζει το 5o Digital News Report που πραγματοποίησε το Reuters Institute για λογαριασμό του Study of Journalism του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Στην έρευνα αυτή, στην οποία περιλαμβάνονται για πρώτη φορά στοιχεία από την Ελλάδα, χάρη στην συμβολή και της 24Μedia, παρουσιάζονται στοιχεία που δείχνουν την συνδυασμένη επίδραση της αύξησης των κοινωνικών δικτύων, την επιταχυνόμενη στροφή προς κινητές συσκευές, την αυξανόμενη διάσπαση της online διαφήμισης από τους καταναλωτές η οποία υπονομεύει αρκετά επιχειρηματικά μοντέλα που υποστηρίζουν την ποιοτική ενημέρωση.

Διευθυντής Ερευνών του Reuters Institute, Rasmus Kleis Nielsen ανέφερε:

Η μετάβαση προς ένα πιο κατανεμημένο περιβάλλον προσφέρει στους εκδότες ευκαιρίες για να προσεγγίσουν νέα ακροατήρια σε πρωτοφανή κλίμακα. Καθώς όμως οι άνθρωποι έχουν όλο και περισσότερο την πρόσβαση ειδήσεις μέσα από πλατφόρμες τρίτων, θα γίνει όλο και πιο δύσκολο για τους περισσότερους εκδότες να ξεχωρίζουν από την μάζα, να έρχονται σε απευθείας επαφή με χρήστες και να βγάζουν λεφτά από αυτή την δουλειά. Αυτή η εξέλιξη θα αφήσει μερικούς νικητές και πολλούς χαμένους.
Η έκθεση, η οποία βασίστηκε σε έρευνα που διεξήχθη σε 26 χώρες, αποκαλύπτει επίσης τις διαστάσεις που έχει πάρει το ad-blocking σε όλο τον κόσμο, ενώ δείχνει επίσης ότι η κίνηση για αγορά online περιεχόμενου από τους καταναλωτές προχωρά με αργά βήματα. Μαζί με την πτώση στην κυκλοφορία των εντύπων και της διαφήμισης σε πολλές χώρες, η έκθεση καταγράφει πώς αυτές οι τάσεις οδηγούν σε απώλειες θέσεων εργασίας, την ενοποίηση, και την κίνηση προς αποκλειστικά ψηφιακές δραστηριότητες. Επιπλέον, η έκθεση υπογραμμίζει τη συνεχιζόμενη σημασία του αριθμού των «εμβληματικών τίτλων » με ισχυρό δημοσιογραφικό ιστορικό, οι οποίοι αποτιμώνται από τους χρήστες ως μια κρίσιμη πηγή αξιόπιστων ειδήσεων.

Η άνοδος του διαμοιραζόμενου περιεχομένου και ο ρόλος του Facebook
Οι μισοί (51%) από του online χρήστες σε 26 χώρες αναφέρουν τώρα ότι χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα ως πηγή ενημέρωσης κάθε εβδομάδα. Περίπου ένας στους δέκα (12%) δηλώνει ότι αυτή είναι η βασική του πηγή ενημέρωσης. Η έκθεση δείχνει τον ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει το Facebook στη διανομή των online ειδήσεων με ένα 44% των χρηστών να το χρησιμοποιεί για να βρει, να διαβάσει, να δει, να μοιραστεί ή να σχολιάσει τις ειδήσεις κάθε εβδομάδα – ποσοστό που είναι υπερδιπλάσιο από αυτό του πλησιέστερου ανταγωνιστή. Το YouTube (19%) διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο σε ορισμένες χώρες, ενώ το Twitter (10%), παρά τα επιχειρηματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει, εξακολουθεί να είναι σημαντικό για τους χρήστες “βαριάς” ειδησεογραφίας καθώς και αυτών που έχουν επιρροή.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πολύ πιο σημαντικά για τις γυναίκες και για τους νέους. Περισσότερο από το 1/4 στις ηλικίες 18-24 λένε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (28%) είναι η κύρια πηγή των ειδήσεων – περισσότερο από την τηλεόραση (24%) για πρώτη φορά.

Από τους άλλους νέους παίκτες πλατφόρμας, η Apple News (4% στις ΗΠΑ και 3% στο Ηνωμένο Βασίλειο) έχει αποτύχει μέχρι στιγμής να έχει μεγάλο αντίκτυπο. Το Snapchat χρησιμοποιείται για τις ειδήσεις από μόλις 1% ή λιγότερο, στις περισσότερες χώρες, αν και Snapchat Discover φτάνει το 12% στις ηλικίες 18-24 στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η αύξηση “κατανάλωσης” ειδήσεων όλο και περισσότερο μέσω των κοινωνικών δικτύων, από πύλες ( π.χ. msn news και yahoo news) και εφαρμογές για κινητά σημαίνει ότι το site που παρείχε την είδηση περνάει όλο και πιο απαρατήρητο από το ήμισυ του χρόνου σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και τον Καναδά. Στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, όπου η διανεμόμενη είδηση είναι ήδη πιο διαδεδομένη, ο φορέας της είδησης γίνεται αντιληπτός περίπου το ένα τέταρτο του χρόνου, όταν η πρόσβαση γίνεται μέσω φορέων συγκέντρωσης.

Αλγόριθμοι εναντίον αρχισυντακτών
Μία γενιά η οποία προτιμά οι ειδήσεις να επιλέγονται από τους υπολογιστές παρά από ανθρώπους αυξάνεται με εκπληκτική ταχύτητα. Η έρευνα δείχνει ότι αρκετοί καταναλωτές περιεχομένου αισθάνονται πιο άνετα με επιλογές που έχουν κάνει αλγόριθμοι από ότι οι άνθρωποι της ενημέρωσης, ειδικά εάν βασίζεται σε ιστορικό ανάγνωσης ειδήσεων.

Δείτε περισσότερα εδώ

ΠΗΓΗnews247.gr
SHARE