Αίγινα: Σε κατ΄οίκον περιορισμό ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου

Αίγινα: Σε κατ΄οίκον περιορισμό ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου

Αίγινα: Σε κατ΄οίκον περιορισμό ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου

Η διαφωνία εισαγγελέα και ανακριτή για την προφυλάκιση του 77χρονου, είχε ως αποτέλεσμα τον κατ΄οίκον περιορισμό του χειριστή του μοιραίου ταχύπλοου. Τις επόμενες μέρες η οριστική απόφαση από το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά

Δεν συμφώνησαν εισαγγελέας και ανακριτής που εξέτασαν για πολλές ώρες τον 77χρονο χειριστή του μοιραίου ταχύπλοου, με αποτέλεσμα η διαφωνία τους να οδηγήσει τον κατηγορούμενο, για την φονική σύγκρουση στην Αίγινα, σε κατ΄οίκον περιορισμό. Ο ανακριτής ήθελε να αφεθεί ο 77χρονος ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, ενώ ο εισαγγελέας να προφυλακιστεί.

Πλέον ο 77χρονος θα βρίσκεται σε κατ΄ οίκον περιορισμό για τις επόμενες ημέρες και έως ότου συνεδριάσει το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά(εντός πέντε ημερών), ώστε να λάβει την τελική απόφαση.

Ο 77χρονος κατηγορούμενος για το φονικό ναυάγιο, βρέθηκε στα δικαστήρια Πειραιά για πάνω από 9 ώρες στα Δικαστήρια Πειραιά και απολογήθηκε μέσω υπομνήματος.

Ωστόσο, δέχθηκε απανωτές ερωτήσεις ώστε να φωτίσει ακόμη περισσότερο τις συνθήκες κάτω από τις οποίες 4 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

Ευθύνες στον καπετάνιο της λάντζας
Στο υπόμνημά του ο κατηγορούμενος υποστήριξε πως υπαίτιος του δυστυχήματος είναι ο καπετάνιος του τουριστικού σκάφους, αφού δεν του παραχώρησε την προτεραιότητα λόγω θέσης, καθώς ο ίδιος ήταν δεξιά. Μάλιστα, επέμεινε πως δεν έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα και εγκατάλειψε το τουριστικό σκάφος, επειδή το ταχύπλοο είχε ρήγματα και φοβήθηκε ότι θα βυθιζόταν και αυτό.

Τι είπε για την ταχύτητά του
Για την ταχύτητα του σκάφους του ισχυρίστηκε ότι «η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος «DUENDE» κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα».

Στη συνέχεια ανέφερε, ότι «οι Διεθνείς Κανονισμοί Αποφυγής Σύγκρουσης στη θάλασσα (ΔΣ Λονδίνου 1972 – κύρωση από Ελλάδα) ΝΔ 9374 – ΦΕΚ 293 Α/74 σε συνδυασμό Π.Δ94/77 και λοιπά τροποποιητικά Π.Δ, που υπερισχύουν κατά το σύνταγμα των εθνικών νόμων πουθενά δεν κάνουν λόγο για υψηλή ή χαμηλή ταχύτητα. Ο όρος που χρησιμοποιείται στο νόμο είναι εκείνος της ασφαλούς ταχύτητας χωρίς να διακρίνεται αυτή σε υψηλή ή χαμηλή».

Γιατί δεν βοήθησε τους ναυαγούς
Εξηγώντας τους λόγους, για τους οποίους δεν βοήθησε στην περισυλλογή των ατόμων, που είχαν πέσει στη θάλασσα, είπε πως «η διακοπή λειτουργίας των μηχανών του DUENTE και η παράσυρση του σκάφους λόγω των βορείων ανέμων σε αντίθετη πορεία από τους ναυαγούς κατέστησε αδύνατη τη συνδρομή μου προς τους τους ναυαγούς».

Τα σοβαρά προβλήματα υγείας που επικαλέστηκε
Μάλιστα υποστήριξε ότι η τυχόν προσωρινή κράτησή του θα επιφέρει σοβαρή και ανεπανόρθωτη  βλάβη στην υγεία του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι προσκόμισε και ιατρικές βεβαιώσεις σύμφωνα με τις οποίες προκύπτει ότι πάσχει από “σύνδρομο αποφρακτικής άπνοιας ύπνου, αρτηριακή υπέρταση, συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια και χρόνια νεφρική ανεπάρκεια”, ενώ ο ίδιος υπογράμμισε “Λαμβάνω χρονίως φαρμακευτική αγωγή και χρησιμοποιώ μηχάνημα ύπνου (autoCPAP) με παράλληλη χρήση οξυγόνου σε παροχή 3 λίτρα ανά λεπτό κατά τις ώρες του ύπνου από τριετίας. Η καθημερινή χρήση των παραπάνω (μηχάνημα ύπνου και οξυγόνο) είναι απαραίτητα για την επιβίωσή μου” και πρόσθεσε: “Εάν δεν μου χορηγείται οξυγόνο και δεν κάνω χρήση των αναγκαίων ιατρικών μηχανικών βοηθημάτων κινδυνεύω να υποστώ ανακοπή καρδιάς στον ύπνο μου ή εγκεφαλικό επεισόδιο”.

Δείτε περισσότερα εδώ